aby161 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Har følgende problem. Har plutselig fått "windows - write delayed failed" error. Har sjekket microsft knowledgebase og oppfyller ikke kravet til noen av deres potensielle feilkilder. I tillegg har maskinen låst seg beyond repair flere ganger i det siste, noe som har ført til reinstallasjon fordi maskinen ikke finner noe bootbar partisjon. Dette er litt krise da jeg bruker maskinen i jobb hver dag. Alle innspill mottas med takk. Mvh Bjørn Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Er ikke sikker på hva det er. Men en ting bør du gjøre. Få tak i en harddisk, evt en ekstra du har og TA BACKUP. Problemet ditt høres ut som en harddisk som er på vei til å ta kvelden. Så ikke nøl. Har du noe viktig der. Ta backup nå! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 jeg har villet ha sjekket ide kablene og prøvt ett par andre kabler først. det som skjer når du får den feilbeskjeden er at windows mister kontakten med harddisken mens windows driver å skriver til disken. det kan være mange forskjellige grunner til at disken 'forsvinner' men nye kabler kan _kanskje_ være løsningen på problemet men det er ikke sikkert. uansett, er verdt ett forsøk.. men, som nevnt over, ta backup av alt viktig. disken kan dø en stille død før du får summet deg og fått kopiert alt viktig over på en ny disk eller plater. etter disken er død så blir det veldig dyrt å få reddet innholdet hos spesialister Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 hvilken enhet er det som gir write delayed? Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 hvilken enhet er det som gir write delayed? Enheter som det skrives til, som f.eks. harddisker og pendriver. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) pc-killer... no phun intended... men jeg mener hvilken enhet.. som i device... Bus number:target ID:LUN# dette står i details om feilen i eventlogen til XP. regnet med at du (dere) forstod det... Endret 29. februar 2004 av soundwall Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Har følgende problem. Har plutselig fått "windows - write delayed failed" error. Har sjekket microsft knowledgebase og oppfyller ikke kravet til noen av deres potensielle feilkilder. I tillegg har maskinen låst seg beyond repair flere ganger i det siste, noe som har ført til reinstallasjon fordi maskinen ikke finner noe bootbar partisjon. Dette er litt krise da jeg bruker maskinen i jobb hver dag. Alle innspill mottas med takk. Mvh Bjørn Jeg har en bærbar harddisk, og firewire kontakten har blitt etter hvert blitt mer og mer usensitivt. Fordi den dårlige kontakten mellom min maskin og den bærbare harddisken, får jeg hele tiden erroen write delayed failed. Så, kan det være dårlig kontakt mellom ledningene? Endret 29. februar 2004 av Vaio Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 jepp du er definitivt inne på noe vaio. det kan komme av to ting: om det er en brenner det er snakk om her (ref. hvilken device du finner referanse til i event log'en) så sjekk ASPI versjonen din. (du finner aspicheck program på adaptec's internettsider). det andre alternativet ditt er at du har en defekt IDE kabel. Gå til event log'en. noter ned hvilken enhet det er snakk om som har write delay. gå deretter til device manager og på disk drives. der finner du hvilken enhet det er som feiler. bytt deretter IDE kabelen som er connecta til denne disken. Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 pc-killer...no phun intended... men jeg mener hvilken enhet.. som i device... Bus number:target ID:LUN# dette står i details om feilen i eventlogen til XP. regnet med at du (dere) forstod det... Beklager... Er/var litt for trøtt til å forstå det. Stussa litt over spørsmålet ditt til å starte med. Håper du kan bære over med meg, så skal jeg få meg litt søvn. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 offtopic: pc-killer: du *trenger* ikke poste når du er *så* trøtt!! Lenke til kommentar
aby161 Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Det er skriving til c: partisjonen. Dette sier eventlogen: Først kommer denne. {Delayed Write Failed} Windows was unable to save all the data for the file . The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save this file elsewhere. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. -- Så en haug med sånne. An error was detected on device \Device\Harddisk0\D during a paging operation. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Skal prøve kabelbytte i morra. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 99.9% kabelissue ja. skriv her om du finner ut noe da. hater dem som aldri skriver om de faktisk fant ut av problemene (vi) har hjulpet dem med. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) L@@k her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;321733 http://support.microsoft.com/?kbid=330174 VIA-chipsett i hovedkortet ? Endret 29. februar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
aby161 Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Nope. Nforce2, harddisken er en wd120se. Har skifta kabel nå så får vi se hvordan det går. Må få litt søvn, skal trekke visdomstann i morgen. Grøss! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Nope. Nforce2, harddisken er en wd120se. Har skifta kabel nå så får vi se hvordan det går. Må få litt søvn, skal trekke visdomstann i morgen. Grøss! Bedre å miste tanna enn visedommen..... Lenke til kommentar
aby161 Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Har ikke opplevd noen flere feilmeldinger etter kabelskifte men det er litt tidlig og si ennå. Foreløpig takk for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 fikk samme greiene da jeg forandret "adjust memory usage forbest performance for ": fra "programs" til "system cache". (kunne ikke skrive til C: (WD raptor forresten)) Tror jeg leste en plass at dette skulle gjøre windows kjappere.... anbefales ikke, måtte formatere. Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Jeg fikk en haug av disse leifmeldingene, og skjønte lite og ingenting av hva som egentlig var galt. I alle fall helt til SMART sa "backup and replace" under boot (en haug med defekte sektorer/crc feil på en maxtor sata disk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå