EviLEddiE Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Noen som husker denne animerte serien som gikk på midten av 80-tallet på Sky One og andre engelske/amerikanske kanaler? Der Autobots og Decepticons slåss mot hverandre og kunne forvandle seg til forskjellige ting? Personlig synes jeg Transformers er konge! Har en svær Optimus Prime liggende + noen Decepticons som kan forvandle seg til jetfly (Starscream osv). Har også hentet ned mange av de originale episodene fra internett + noen "Movie"-versjoner. Er interessert i å kjøpe pent brukte, komplette Transformers-figurer samt noen av de norske tegneseriene som gikk på 80-tallet (skal sjekke bruktbutikken først om det er noe) Transformers - More Than Meets The Eye! Lenke til kommentar
allyse Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 19:32, EviLEddiE skrev:Noen som husker denne animerte serien som gikk på midten av 80-tallet på Sky One og andre engelske/amerikanske kanaler? Der Autobots og Decepticons slåss mot hverandre og kunne forvandle seg til forskjellige ting? Yes! Var liten på den stunden så jeg så tranformers hver eneste dag! Serien gikk på TV3 (Før den grønne frosken kom på den kanalen (En sånn programmvert liknende i noe sånnt barnetvgreier om morgenen)i '88/'89 da var alt sånt borte :smile: (går det enda?) Mvh Allyse Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Den originale animerte serien går nok ikke lenger, men man kan ikke se bort ifra at spin-offs av denne serien går fremdeles (Beast Wars, Manga-versjoner osv). Skulle gjerne sett en Transformers-film rendret med samme teknologi som Final Fantasy... Er også ute etter originale VHS-kassetter (DVD om mulig) med Transformers, da de filmene jeg har på PC-en er av en heller dårlig kvalitet. Skal sjekke ut den lokale videosjappa angående dette. Fant ut at en kamerat av meg hadde en komplett Hot Rod/Rodimus Prime (Autoboten som etterfulgte Optimus Prime som leder, før han kom tilbake). Skal nå prøve å finne ut om noen har en Ultra Magnus (Autobot NK), samt et par Decepticons. Er også ute etter de robotene (både Autobots og Decepticons) som sammen kunne forvandle seg til en stor robot (Aerobots, Constructicons, Predacons - 5 i hver gruppe, 2 armer, 2 bein og 1 torso). Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Må bare henge meg på her. Husker serien fra SKY og jeg da... men det var de Orginale som var bra, ikke de "siste". (de med tecno intro suger :smile: ) Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Var innom http://www.transformers.com. Det ser ut som at Hasbro fremdeles har rettighetene til The Transformers, og de selger fremdeles Transformers-figurer. Men selve Transformers-konseptet er totalt redesignet - robotene forvandler seg nå til forskjellige ting enn tidligere. F.eks Optimus Prime forvandler seg til en brannbil i stedet for et vogntog, og kan kombineres med Ultra Magnus til en stor robot. Megatron (Decepticon-leder) kan forvandle seg til 6 forskjellige ting, men ikke lenger til en laserpistol. Alle Trasformers-fans - sjekk ut http://www.transformers.com Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg husker nå jeg var liten hadde jeg en HÆlvete stor "Optimus Prime" som bikja spiste.. Forbana kjøter intro _________________ AMD Athlon XP 1700+ (1.46GHz) 512MB SDRam 100GB Harddisk Geforce2 V7700 32MB 12x/10x/32A Plextor brenner I like!!! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-03-21 14:34 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-03-21 14:34 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hmmz.. var vel kanskje for liten til detta jeg? Men husker noen kompiser hadde noen transformers. Lenke til kommentar
jinx_ Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Trur jeg faktiskt har 2 svarte søppel sekker med transformers figurer liggende på lofte, hmm opp å leite. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Husker at jeg lagde Autobots og Decepticons utelukkende av Legoklosser! Den mest imponerende var en Autobot (husker ikke 100% navnet) som kunne forvendle seg til en kampstasjon. Hodet til denne roboten kunne forvandle seg til annen robot (som hette Cerberos) og hodet til denne igjen kunne transformere til en Headmaster (mennesker i robotdrakt, i dette tilfellet Spike). Dessuten laget jeg en fullt transformerbar Starscream samt en Autobot "Combiner" (som består av 5 andre roboter). Alt dette, kun i Lego! Imponerende, hva? I tillegg til Transformers på 80-tallet ble det selvfølgelig også mye He-Man, Action Force (GI Joe vs Venom) og Thundercats... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Quote: On 2002-03-21 19:20, jinx_ skrev:Trur jeg faktiskt har 2 svarte søppel sekker med transformers figurer liggende på lofte, hmm opp å leite. åh? <- interessert i å kjøpe Lenke til kommentar
p4power Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Jeg har transformers filmen på DivX, den hvor Optimus Prime dauer og Hot Rod tar over. Dritbra. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: On 2002-03-22 10:35, p4power skrev:Jeg har transformers filmen på DivX, den hvor Optimus Prime dauer og Hot Rod tar over. Dritbra. jupp 13 frames/time dah, men ok :smile: NB! det var IKKE , dritbra, men tragisk da OP Døde.ALLE episoder mellom dette og til Optimus Prime returnerte suger max :/ [ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-03-22 10:43 ] Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: On 2002-03-22 10:40, PIIIpower skrev: Quote: On 2002-03-22 10:35, p4power skrev: Jeg har transformers filmen på DivX, den hvor Optimus Prime dauer og Hot Rod tar over. Dritbra. jupp 13 frames/time dah, men ok :smile: NB! det var IKKE , dritbra, men tragisk da OP Døde.ALLE episoder mellom dette og til Optimus Prime returnerte suger max :/ <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-03-22 10:43 ]</font> Du mener vel de episodene der handlingen nesten utelukkende foregikk på Cybertron eller resten av verdensrommet, men (nesten) ikke på jorda? Er enig med deg, samt at Hot Rod/Rodimus Prime og Ultra Magnus aldri kan oppnå samme autoritet & respekt som gode, gamle Optimus Prime... Noen som har den aller første episoden av Transformers - "More Than Meets The Eye" del 1? Jeg har del 2... Lenke til kommentar
p4power Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Neida, jeg mener filmen. Det ble laget en film som liksom er bindeleddet mellom de klassiske episodene og de nye. Der hvor blant annet megatron blir til galvatron. Bra film med eget soundtrack gitt ut på cd til og med. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 23. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2002 Quote: On 2002-03-22 22:54, p4power skrev:Neida, jeg mener filmen. Det ble laget en film som liksom er bindeleddet mellom de klassiske episodene og de nye. Der hvor blant annet megatron blir til galvatron. Bra film med eget soundtrack gitt ut på cd til og med. Skjønner hva du mener, har den filmen selv... Nevnte i en tidligere post at designet på Transformers er totalt forandret i forhold til 80-tallsepisodene (med Optimus Prime som brannbil). Dette har nok noe med Manga-versjonen av Transformers (har "Test of Steel"). Transformeringen av robotene er uten tvil Manga-inpirert, med "spesiell bevegende" bakgrunn og litt mer detaljert transformering. Megatron/Galvatron er nå også med i en ny "rase" roboter, Predacons. Mange av de gamle navnene (Ironhide, Grimlock) er nå brukt på helt andre typer roboter. Lenke til kommentar
JSS Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Liker bedre Transgenders jeg...... _________________ Hvis alle gode ting er tre, hva er da dobbelt så bra...... .::ULTRANET.TK::. [ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-03-28 22:59 ] Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Beklager å bumpe denne gamle tråden, men ifølge SciFi.com skal det komme en "Live" Transformers-film, dvs med virkelige omgivelser, personer osv. Produsent Tom DeSanto, som også produserte X-Men 2 (X2), sier at filmen vil bruke både CGI (Transformers i robot-modus + selve forvandlingen) og "virkelige" objekter (TF i transformert modus). Filmen skal baseres på G1, dvs. den originale TF, med en Megatron som forvandler seg til en pistol (og ikke andre ting som en tanks i TF: Armada) og "Combiner"-robotene som Devastator og Superion - altså uten Mini-Cons, Manga/Pokemon-unger og andre spin-off ting. Jeg ser fram til filmen, hvis det i det hele tatt blir noe av den... Lenke til kommentar
Pug Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Beklager å bumpe denne gamle tråden, men ifølge SciFi.com skal det komme en "Live" Transformers-film, dvs med virkelige omgivelser, personer osv. Produsent Tom DeSanto, som også produserte X-Men 2 (X2), sier at filmen vil bruke både CGI (Transformers i robot-modus + selve forvandlingen) og "virkelige" objekter (TF i transformert modus). Filmen skal baseres på G1, dvs. den originale TF, med en Megatron som forvandler seg til en pistol (og ikke andre ting som en tanks i TF: Armada) og "Combiner"-robotene som Devastator og Superion - altså uten Mini-Cons, Manga/Pokemon-unger og andre spin-off ting. Jeg ser fram til filmen, hvis det i det hele tatt blir noe av den... Wow, kult! Jeg synes Transformers er drittrått, selv om jeg ikke har sett så mange "orginale" episoder... Samler på de nye Transformers - Armada baldene, men de er ikke så bra som jeg husker fra de få episodene jeg så... Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Er det DET hun Ugress-dama synger om! Gøyalt! Thanks for enlightening me! Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Sjekk ut denne filmen som kanskje kan være med å inspirere folkene bak Transformers-filmen. For selv om filmen skal baseres på G1, så håper jeg at det Transformerene forvandler seg til blir mer "up to date", dvs med moderne biler, fly osv. Som Jazz her i filmklippet er en VW New Beetle (noe egentlig Bumblebee skulle ha vært?). Hasbro Inc. (leketøysprodusent, med rettighetene til Transformers) har allerede signert en avtale med den nevnte produsenten, nå jobbes det med manusskriptet samt å få tak i en regissør. Det pågår visst en "petition" om å få James Cameron til denne jobben. Blir også spennende å se hvilke skuespillere som eventuelt kommer til å spille/gi stemme til denne filmen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg