Gå til innhold

Valg av skjerm, CRT eller LCD?

Nénmacil

Anbefalte innlegg

Hmm, av en eller annen merkelig grunn så ble plutselig den forrige posten min slettet sånn helt uten videre.

original post:

For tiden er jeg i en uheldig situasjon der jeg skal velge mellom ny skjerm. For tiden sitter jeg med en EIZO FlexScan F56 17" CRT som jeg ønsker å bytte ut til en annen 17" CRT/LCD eller en 19" CRT skjerm. Jeg spiller svært lite, og da går det for det meste i RTS/strategi spill som f.eks. C&C Generals o.l. spill. Jeg interesserer meg der i mot for web/bilde grafikk og ønsker dermed en skjerm som takler disse behovene på en bra måte.

Jeg ønsker å bruke så lite som mulig på denne skjermen. Maks 4200,- for dersom det blir LCD skjerm. Etter det jeg kan se finnes det bare tre 17" LCD skjermer med DVI tilkobling i denne prisklassen, nemlig:

- Acer AL1721

- Acer AL712

- EIZO FlexScan L550

- Hyundai L70SI

Det finnes også flere 17" LCD skjermer med bare D-sub tilkobling i denne prisklassen, er disse noe å satse på? Hva med ViewSonic VG700, VE700 eller VE175?. Eller kanskje jeg burde satse på en annen skjerm?.

jeg ønsker hovedsaklig en LCD skjerm fremfor en CRT skjerm på grunn av følgende:

- Tar mindre plass

- Liten og lett

- Lett å ta med seg

- Skarpt og klart bilde i forhold til CRT (?)

- Behagelig å se på

Dersom jeg skulle valgt en CRT skjerm ville jeg satset på en skjerm i prisklassen 2000 +/- (minst mulig dersom mulig...)

Jeg håper på mange gode svar og forslag, valget er deres.. ;)

----------

Jeg skal ikke ha en topp klasse LCD skjerm da en slik vil bli for dyr for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...