Don Spiff Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei, jeg har problemer med min MSi DVD-Rom (16x/48x), men trenger seriøst hjelp... jeg har brukt dvd-spilleren før og det har funket strålende, men nå vil den ikke fungere mer. PC'n min finner dvd-rommen i bios, oppstart og i Windows, men nekter å vise innholdet på cd/dvd-plater... når jeg setter i en dvd/cd-plate så går ikonet i Windows utforsker over til en cd-plate men den sier at det ikke er noen plate i spilleren. har prøvd forskjellige settings på master/slave sammen med min LG 52x cd-rom, og forskjellige strømkabler og ide-kabler... hjelp! håper på konstruktive svar Lenke til kommentar
larsli Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Den har nok tatt kvelden. Laseren er ødelagt tenker jeg... Hadde en Creative CD-ROM som gjorde akkurat det samme. Lenke til kommentar
Don Spiff Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Hmms... jaja.. ikke noe å gjøre med det.. takk i alle fall Lenke til kommentar
Don Spiff Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 hmm.. jeg fant problemet.. dvd-rommen er ikke ødelagt(heldigvis)... det var en innstilling i bios som ødela hele greia... cpu'en min går på 133x12 for å få 1,6ghz, men etter jeg stilte den til 133x 12 fra 133x[auto] så funka ikke dvd-rommen... dette var da kilden til problemet.. poster det her i tillfelle noen andre kommer borti det samme prob. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå