Gå til innhold

Filmleie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det lov å ta kopi av filmene man leier hos Film24 på f.eks en DVD-RW, for å se på passende tidspunkt slik at man kan sende filmene tilbake med en gang? Også skrive over den kopien med en ny film neste gang man får leveranse? Da lager man seg jo ikke en kopi man beholder liksom.

Eller er det til og med lov til å ta permanente kopier på DVD-R til privat bruk?

Selvfølgelig ikke! Bare les avtalen du inngår hvis du blir leie kunde der.

Lenke til kommentar

Jeg har vært kunde hos F24 i en mnd. Jeg syns opplegget er kjempe bra. Dere klager kanskje på at det er ikke alltid du får de nyeste og beste filmene, men det gjør du heller ikke alltid i din lokale video sjappe. :p

Det er jo ikke mer en ca 4 filmer i mnd mann skal få tilsendt før det lønner seg. Selvfølgelig hvis du ikke er en aktiv film titter så vil ikke dette lønne seg. Midt på vinteren er det ikke så mye å gjøre kveldstid så da kan det jo passe å alltid ha en DVD liggende i hylla som du ikke har sett før.

Lenke til kommentar
Er det lov å ta kopi av filmene man leier hos Film24 på f.eks en DVD-RW, for å se på passende tidspunkt slik at man kan sende filmene tilbake med en gang? Også skrive over den kopien med en ny film neste gang man får leveranse? Da lager man seg jo ikke en kopi man beholder liksom.

Eller er det til og med lov til å ta permanente kopier på DVD-R til privat bruk?

De finner vel ikke ut at du har tatt en kopi?

FamP: Ja du er nok litt for kravstor.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok at det er mange som gir blaffen i den loven.

Det er det sikkert. Men jeg har ment at jeg har lest ett sted, at det er lov å ta kopier til privat bruk, og å laste ned filmer til privat bruk. Det gjelder visstnok både filmer og musikk, men ikke software. Noen som har mer peiling på det?

Har nå registrert meg, laget en liste, og venter på første forsendelse. Blir spennende å se hvordan det virker. Får jeg ikke det jeg er lovet, så vet jeg hvordan jeg skal takle de... jobber i butikk selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...