Gå til innhold

Volt problem på ASUS P4C800

romankovich

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har et p4c800 hovedkort med siste versjon av asus pc probe installert i XP. Nå popper pcprobe plutselig hele tiden opp; først med beskjed om at det var noe variasjon i +3,3 volten, deretter flere ganger uten grunn. Her er det pcprobe rapporterer:

+12V - 11,795

+5V - 4,919

+3,3V 3.616

Vcore - 1,6

Mitt spørsmål: er det noe problem med dette? Da tenker jeg spesielt på +3,3V... Evt hva kan gjøres med det?

BIOS kjører på standardinnstillinger, har ike OC.

Specs på PCen:

P4 2,8 800

2x256 geil ram 3700

Powercooler 9800 pro 128 RAM

fullt oppdatert XP pro med nyeste drivere etc etc

Takker for alle svar!

rk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel sannsynligvis psu som ikke holder spenningstoleransene sine. Tror ikke 3.6 volt gjør skade, men du må sikkert bytte psu for å komme dette problemet til livs. Microplex har en fin 350-watter fra Mist...

Eller du kan justere Asus Probe til å godta høyere slingringsmonn på 3.3 volt railen...

Lenke til kommentar
Er vel sannsynligvis psu som ikke holder spenningstoleransene sine. Tror ikke 3.6 volt gjør skade, men du må sikkert bytte psu for å komme dette problemet til livs. Microplex har en fin 350-watter fra Mist...

Eller du kan justere Asus Probe til å godta høyere slingringsmonn på 3.3 volt railen...

Slenger med på påstanden om at det er er noe gærnt med strømforskyningen du sitter på, det er vel ikke tilfeldigvis en Qtec du sitter på? Uansett, ser Muffinman anbefaler en Mist psu; har nemlig selv en mist 550w som jeg er meget fornøyd med. Hvis ny psu blir/er aktuellt er dette er godt kjøp.

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte jeg skulle fortelle hvordan det endte til slutt.

Snakket med webshoppen jeg kjøpte kabinettet fra, og de anbefalte at vi byttet PSUen. Så sagt så gjort. For 5 minutter siden kom det en ny Aopen PSU 350W ATX Super Low Noise FSP350-60PN Retail inn i maskinen, og vips er problemet borte:)

Som en bonus var det en vifteregulator på PSUen for å gjøre den mer stillegående i tillegg til fargde lysdioder(!) inni. Alt i alt må jeg si meg fornøyd med denne løsningen.

rk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...