Even89 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Min amd athlon 2500+ barton kjører bare 1900+... inne i biosen under frequency/voltage er det bare en meny hvor man kan vælge mellom 133 mhz og 166 mhz, men den vil ikke højere en 140 mhz.. Jeg har prøvd over 140 mhz i biosen men den gidder ikke skifte.. det som skjer når jeg prøver er at den begynner å pipe og skjermen er sort, så jeg skal resete hele greia.. Jeg har et Biostar M7VIT Grand K7 motherboard.. jeg vet den ikke overheater, fordi motherboarde og cooleren skal fint kunne ta over 3000+... Hva er problemet? skal jeg update biosen? Og hvis ja, er det ikke litt risikabelt? Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Hva slags cpu-kjøler har du? Mange cpu-kjølere som ikke klarer den hastigheten som cpu er på, selv om det er oppgitt. Mvh, Dagger EDIT: Fant ut at ditt hovedkort støtter inntil XP2800+ med 266fsb som BArton prosessorene bruker. Her er en bios update om du vil prøve å flashe biosen på hovedkortet. Dette er ikke farlig. Endret 29. februar 2004 av Dagger Lenke til kommentar
norrick Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Kjører du minnet synkront med FSB? Bruker du bra nok minne som klarer synkron kjøring med FSB (min. PC2700)? Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Hva slags cpu-kjøler har du?Mange cpu-kjølere som ikke klarer den hastigheten som cpu er på, selv om det er oppgitt. Mvh, Dagger det er en igloo silent breeze 462: Producent: Xtreme Model: Silent Breeze Type Socket A SILENT Maks CPU XP3200+ men den har kjølt denne CPU før...bare på et andet motherboard.. glemte å si at problemet kom når jeg skiftet motherboard.. Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Kjører du minnet synkront med FSB?Bruker du bra nok minne som klarer synkron kjøring med FSB (min. PC2700)? hva betyr det å kjøre minne synkront med fsb..? Og hvordan gjør jeg det? Er litt ny med dette her... Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Har du prøvd å stille opp Voltagen når du klokker opp? Høres ut som den ikke får nok strøm.. Det kan også være en Jumper som ligger og sperrer Fsb'en fast da.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Her er noen ting som du bør tenke på før du klokker : For å klokke høyere må du absoulutt ha et minne som kan takle høyere hastigheter, 2700 for 166 fsb er absolutt et minimum, og ønsker du enda høyere fsb så bør du raskere minne (3200 eller bedre). Har du billig minne så kan du prøve å justere opp minne innstillingene så at det er innstillt på senere latencies (du kan lese mere inne på overklokkings sitt forum), da kan det hende at du kan kjøre mere stabilt på høyere fsb. Når du justerer opp fsb så er det lurt å gjøre det trinnvis, men støtter ikke Hovedkortet pci lock og muligheten for justering av frekvensen på pci /agp forhold, så synnes jeg det er bortkastet da du sannsynligvis før eller senere får problemer med corrupt data på HD eller til og med problemer med skjermkort eller andre pci enheter. En amd Barton 2500+ klarer som regel opp til 2,2Ghz på 1,65 Vcore , men som regel ikke stabilt, etter litt prime95 testing kan det være at du må gå opp litt i vcore, hovedregel er å klokke litt og litt og sjekke temperatur og stabilitet med di rette programmene. Sjekke manualen til hovedkortet og rot litt rundt i bios (ikke rør noe enda) og se hvilke muligheter det har, oppdater gjerne bios om du må det for å klokke mere og sjekk hvilken hastighet du har på rammen. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) hva betyr det å kjøre minne synkront med fsb..? Og hvordan gjør jeg det? Er litt ny med dette her... At minnet kjører på samme frekvens som frontsidebussen til CPU'en. 166MHz på CPU'ens minnebuss tilsvarer 333MHz (DDR) og derfor må du ha minne som takler denne frekvensen (PC2700), har du bare PC2100 minne så kan du ikke kjøre minnet på samme frekvens som FSB. Har du PC2100 minne eller dårligere så må du sette ned CPU:FSB divider til 5:4 Dette gjøres i BIOS opsettet, er ikke sikker på hvor du finner det i BIOS'en siden dette kortet er ukjent for meg. BTW. Jeg lastet ned en jumperbeskrivning fra http://www.biostar.com.tw/products/mainboa...tg/j_m7vitg.exe og der så jeg at jumperen er satt til 133 by default så kansje det ville vært en ide å kikket litt på den lille beskrivningen, les side 8. Endret 29. februar 2004 av norrick Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 takk alle sammen jeg fikk det til å funke.. det var bare en jumper som sperret.... tnx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå