andreh Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Maskinen kræsjer under oppstart av XP. Se problemet mitt her Jeg har bestemt meg for å ta backup av all viktig data, og så formatere og reinstallere alt på nytt. Håper det vil løse problemet. Jeg har en 40gb HD, som er partisjonert i en 35gb og 5gb. Jeg tenkte først å kun kopiere alt viktig over til d: disken, også formatere c:\. Men når jeg starter opp med en win 98 oppstartsdiskett, så er c:\ blitt min gamle d:\ disk. Dvs den 5gb disken. Og jeg finner ikke den gamle 35 gb hd. Jeg kjører så et NTFS recovery program. Link til programmet her Her får jeg oversikt over disken min. Og her finner den C: disken. Jeg skal nå prøve å bruke Norton Ghost 2003 til å ta backup av de viktigste dataene. Jeg har en dvd-brenner i hus så det skal nok gå greit. Lurer bare på om noen tips til problemet. og også hvordan man tar backup i dos med norton ghost 2003. har aldri brukt det programmet før. hva skal jeg gjøre? noen tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Det er vel bare å lese manualen. C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\Ghost_Guide.pdf Dessuten følger det med en tutorial. Lenke til kommentar
andreh Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2004 Uff at jeg ikke kom det før... Jeg fant en veldig enkel og rask løsning, uten at jeg måtte bruke noen dvd+r plater. Jeg bare flyttet hd, over til min nye maskin, så kopierte jeg over alt viktig data, og nå formateres den gamle hd, på den gamle hd. :D:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå