LarsFromasj Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Ser litt på Mini ITX kortene, og lurer på hva slags CPU som passer på disse? Mini ITX @ Komplett.no Det står "Kompatible prosessorer C3" Hva i alle dager er C3 prosessorer?? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 C3 er via sin egen prosessor, denne følger med på hk'et. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Hvis du går tilbake en meny på komplett så ser du hva slags cpu som følger med, stort sett fra 600 MHz til og med 1 GHz Endret 29. februar 2004 av dub Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 CPU'en er integrert i hovedkortet på de Mini-ITX'ene jeg har sett - du kan ikke bytte. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 VIA C3 og EDEN Billige og gode (til sitt bruksområde) prosessorer. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Cpuene er intregrerte i de hovedkortene, så du kan ikke bytte dem.(Rett på meg hvis jeg tar feil.) C3 er cpu-serien til VIA. Det kan sammenlignes med xp-serien fra AMD(ikke ytelse altså) Edit: Alt for sein ute her. Endret 29. februar 2004 av AMDguru1 Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Kan forøvrig varmt anbefale denne serien hvis du skal ha f.eks. en liten server, en multimediaboks eller en ren kontor/surfemaskin. Til spilling og andre tyngre oppgaver er den ikke å anbefale. Jeg har denne og er superfornøyd: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=12&s=pl Kjører Win2k3 server på den og fjernstyrer den fra hovedmaskinen min så jeg slipper å ha tilkoblet skjerm/tastatur Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Hvis de følger med er det jo helt supert... Tenkte egentlig bare på en 800MHz som kan brukes til... tja, lette oppgaver. Bygge det inn i noe morro... Hvordan er det med kjøling til disse CPU'ene? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hvis de følger med er det jo helt supert...Tenkte egentlig bare på en 800MHz som kan brukes til... tja, lette oppgaver. Bygge det inn i noe morro... Hvordan er det med kjøling til disse CPU'ene? Hvis du har ei skikkelig feit ribbe, trenger du ikke vifte. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Det liker jeg... hehe. Må nok ha et sånn snart... og finne noe morro å lage. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hvis du gjør det helt enkelt kan du få veldig små fysiske mål. Boksen min består av hovedkort, strømforsyning og 1 harddisk. (Koblet bare til CD-rom når jeg installerte og bruker nettverket ellers til å flytte filer). Du kan fint bygge inn 3-4 slike 'sett' i et Shuttle-kabinett f.eks. - bare for å sette størrelsen litt i perspektiv. Bygger du det inn i en gammel video eller CD-spiller (til stereoanlegg) slik mange gjør så har du et hav av plass å ta av. I menyen til høyre på denne siden: http://www.mini-itx.com/ er det mange kule eksempler på fancy innebygging. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Har sett litt på den siden der ja... mye fint. Tenkte litt på å bygge inn i en firkantet plexiglass-kasse... med et LCD display i fronten, og noen fancy knapper etc. Kanskje ikke så originalt, men jeg tror jeg vil like det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå