Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette skal bli min nye PC:

Coller Master Miditower Stål/Aluminium CACT10

BeQuiet 450W 1.3 Color

Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort

AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A

OCZ 512MB DDR PC3500 Dual EL

Sapphire Radeon 9600XT Ultimate ED 128MB

Thermaltake VOLCANO 11 Xaser Vifte

Western Digital 160GB Caviar SE IDE HD

SCSI 10GB til systemdisk

Noen som har noe forslag til noe eg burde bytte ut... ikke noe sånn hyperdyrt, samme pris men bedre ?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok en gang sier jeg...

Ville ha byttet til Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB (Lite-Retail) da den du har valgt er "UE", som jeg ikke ser helt vitsen i. da gårdu heller for R9800PRO, som gir mye mer ytelse, og omtrent samme pris (riktignok ikke UE)

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB Cache, 7.200RPM da denne er langt stillere enn bråkete WD. Men om du setter ytelse foran stillhet, er jo WD raskere disker.

SCSI disker synes jeg er penger ut av vinduet, vil du ha en systemdisk, må denne, Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA 10000RPM 8MB cache som jeg har, være tingen (bråker jo litt, men skal du ha systemdisk er den tingen :D)

Din CPU-kjøler er meget bra, men bråker som motoren til en Boeing 737.

denne, kanskje?

Bra minne, men velg PC3200 istedet, bedre med tanke på OC.

Og synes du bør holde deg til 2 nettbutikker, f.eks. www.komplett.no og www.microplex.no.

PSU fra microplex: MIST, velg Watten selv

Kjenner ikke til kabinettet, men så helt greit ut.

Lykke til, men PS., svar på min link ;)

pain

Lenke til kommentar

Eg valgte XT UE fordi eg leste i en test at det gir mindre støy en vanlige kort! Men visst 9800 e mye bedre, går eg heller for det, visst du e veldig sikker i din sak. Eg ser at du får med noen spill med 9800, gjør det at det blir dyrere? For de spillene har eg ikke i det heletatt bruk for! :mad: Eg vet ikke om retail har så mye å si, men dette har ihvertfall full-retail, mens 9800 har lite-retail... :dontgetit:

Eg går heller for en WD, fordi den yter bedre (har aldri hatt noe problem med den eg har no heller)... støyen e heller ikke noe å klage på.

Eg går for den SCSIdisken, fordi den får eg gratis :D , og må du ikke ha noe spess greier på HKet visst du skal ha S-ATA ? :dontgetit:

TT Volcano 11: Støy: 17 ~ 48 dB

Luftmengde: 20.55 ~ 75.70 CFM

Mist Silent Twin: Støy: 16 ~ 19 dB

Luftmengde: 11 ~ 22 CFM

Hmmm, se på 17dB-20CFM til TT, så ser du på 16dB-11CFM på Mist. TT gir jo veldig mye mere luft enn Mist på samme støynivå. Tror eg går for TT eg! :thumbup:

Den PSUen vet eg ikke helt endå... det blir jo billigere å kjøpe fra en Microplex, fordi då trenger eg ikke portoen fra et annet sted i tilleg. Men liker navnet Be quiet, og den Jaguaren/Panteren :p

Eg synes Komplett e faktisk dyrt, iforhold til der eg har tenkt å kjøpe CPUen, HKet, kjøleren, HDDen, RAMen og Skjermkortet!

Vi får se ka det blir til... men takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Eg valgte XT UE fordi eg leste i en test at det gir mindre støy en vanlige kort! Men visst 9800 e mye bedre, går eg heller for det, visst du e veldig sikker i din sak. Eg ser at du får med noen spill med 9800, gjør det at det blir dyrere? For de spillene har eg ikke i det heletatt bruk for!

9800pro koster mer fordi det YTER BEDRE, UE er uten vifte men med kjøleribbe, mao lydløst.

Lenke til kommentar
Eg valgte XT UE fordi eg leste i en test at det gir mindre støy en vanlige kort! Men visst 9800 e mye bedre, går eg heller for det, visst du e veldig sikker i din sak. Eg ser at du får med noen spill med 9800, gjør det at det blir dyrere? For de spillene har eg ikke i det heletatt bruk for!

9800pro koster mer fordi det YTER BEDRE, UE er uten vifte men med kjøleribbe, mao lydløst.

...Og lite OC-bart...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...