Gå til innhold

Hva skal jeg velge, LCD eller CRT?

Nénmacil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken er nå klar, valget står mellom følgende skjermer:

- EIZO FlexScan L550

- EIZO FlexScan L557

- Samsung SyncMaster 173T

Før jeg bestemmer meg kunne jeg tenkt meg litt mer informasjon og erfaringer fra bruk av EIZO FlexScan L550. Da retter jeg meg mot LCD-test panelet fra forumet. Husk jeg driver ikke med profesjonell bilde redigering (kun i nybegynner stadiet..), men ønsker allikevel en skjerm som mestrer disse oppgavene bra senere.

Lenke til kommentar
Saken er nå klar, valget står mellom følgende skjermer:

- EIZO FlexScan L550

- EIZO FlexScan L557

- Samsung SyncMaster 173T

Før jeg bestemmer meg kunne jeg tenkt meg litt mer informasjon og erfaringer fra bruk av EIZO FlexScan L550. Da retter jeg meg mot LCD-test panelet fra forumet. Husk jeg driver ikke med profesjonell bilde redigering (kun i nybegynner stadiet..), men ønsker allikevel en skjerm som mestrer disse oppgavene bra senere.

EIZO L550

Har du lest LCD-testen? Der har de testet alle skjermene du har spørsmål om, og utifra testen burde du kunne danne deg et bilde av hva som er best for ditt bruk og din lommebok :)

Lenke til kommentar

azone- jeg anbefaller ikke 19" til noen som spiller så mye som jeg misstenker deg for å gjøre.

men jeg kan ikke få sagt det ofte nok: Etterslep er noe som varierer fra person til person, samtidig kan man vende seg til det.

av de du setter opp der kan det faktisk hende at du vil bli mest fornøyd med 173t. Men den er ikke spesielt bra til spilling da. Men den holder for mitt formål. Eiso l550 er nok den sterkeste av de over all, men da ville jeg heller gått for en 1760 nx

Lenke til kommentar

Jeg syns LCD skjermene er så dyre enda, har veldig lyst på en men....

Tror jeg venter til de blir billigere :roll:

Siden du ikke bruker pcen så mye til spill, burde du sikkert gått for en LCD!

Endret av John Kåre
Lenke til kommentar
azone- jeg anbefaller ikke 19" til noen som spiller så mye som jeg misstenker deg for å gjøre.

men jeg kan ikke få sagt det ofte nok: Etterslep er noe som varierer fra person til person, samtidig kan man vende seg til det.

av de du setter opp der kan det faktisk hende at du vil bli mest fornøyd med 173t. Men den er ikke spesielt bra til spilling da. Men den holder for mitt formål. Eiso l550 er nok den sterkeste av de over all, men da ville jeg heller gått for en 1760 nx

Huh?. Jeg spiller nok neppe mye da jeg ikke har et eneste spill installert på maskinen :)

Lenke til kommentar

Syns Det Nesten er RAN jeg, å kjøpe LCD skjerm er jo noe så inni s**** dyrt!

Men det er vel noen "driter penger" og har råd til det også....

en 19'' LCD koster jo søren meg rundt 5-6000.-kr for den billigste jo!

mens en 19''Crt skjerm kan man få til rundt 1500 og 2000.-kr, forskjellen er så stor at jeg aldri engang har vurdert tanken på LCD! Dessuten så Skal Vel tilog med CRT har bedre bilde kvalitet enn LCD? er det foresten noen som vet om Samsung Syncmaster 957MB er noe tess? (19'' CRT)

Lenke til kommentar

mens en 19''Crt skjerm kan man få til rundt 1500 og 2000.-kr, forskjellen er så stor at jeg aldri engang har vurdert tanken på LCD! Dessuten så Skal Vel tilog med CRT har bedre bilde kvalitet enn LCD? er det foresten noen som vet om Samsung Syncmaster 957MB er noe tess? (19'' CRT)

Du har misforstått 2 ting.

en 17" LCD er like stor som en 19" CRT

LCD har enormt mye bedre billedkvalitet enn CRT.

Det er verdt det å kjøpe LCD. Ferdig.

Lenke til kommentar

Håper du har rett!

Jeg konverterer fra CRT til LCD så fort "noen" får ut fingern og publiserer del 2 av testen! :thumbs: (Ikke slemt ment, er bare spent på utfallet!)

Lenke til kommentar

xlnt:

tror du blir oversaket når du leser den,

men husk at jeg er din venn

har du sprøsmål og ønsker svar som sikkert kommer

enten det dreier seg om responstid eller tommer

forumet skal hjelpe deg med gode råd,

bare spør og start en tråd.

da dukker geeksa opp en etter en

og forteller deg hvilken skjerm som er ekstra pen

for det ytre betyr mye for oss alle

bpde de med og uten ba...

kos deg i morgen du da får du ny viten

husk å lese siste biten

;)

Lenke til kommentar

Du har misforstått 2 ting.

en 17" LCD er like stor som en 19" CRT

LCD har enormt mye bedre billedkvalitet enn CRT.

19" CRT har 18" (+\-) synlig bildeflate. 17" LCD har 17" synlig bildeflate. Dermed er de ikke like store ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...