Gå til innhold

ANSI C++ til Visual C++


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har fått i orrdrag å porte noe C++ skrevet til Mac over til PC. Jeg jobber der i .Net og lurer dermed på om det er lett å få C++ koden på Mac over til PC. Han som har programmert C++ på Macen skal vist nok ha sagt at den koden han har laget for det meste er plattform uavhengig!

 

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har liten (les: Ingen) erfaring med C++ på Mac, men generelt vil jeg si:

 

1) Hvis han sier den er plattform-uavhengig, og han vet hva han snakker om, bør det ikke være noe stort problem å porte den

2) Det kommer veldig an på hva slags biblioteker han har brukt. Har han f.eks. brukt wxWidgets, SDL, OpenGL, Qt e.l. er det sannsynligvis ikke så vanskelig å porte (forutsatt at du ikke insisterer på å porte til Win32).

3) Så lenge koden han har skrevet har fulgt standarden og kompilatoren han har brukt har vært "standards-compliant", er i det minste selve C++-delen lett å porte.

 

Det som utgjør størst forskjell er punkt 2. Hvis han har brukt et bibliotek som bare finnes til Mac (dvs ikke finnes til Windows) kan det bli en ganske stor jobb å porte. Det samme gjelder - litt avhengig av hvor stort programmet er, selvfølgelig - hvis du skal porte fra Mac-kode til Win32.

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...