palei Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei, Jeg har fått i orrdrag å porte noe C++ skrevet til Mac over til PC. Jeg jobber der i .Net og lurer dermed på om det er lett å få C++ koden på Mac over til PC. Han som har programmert C++ på Macen skal vist nok ha sagt at den koden han har laget for det meste er plattform uavhengig! Pål Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har liten (les: Ingen) erfaring med C++ på Mac, men generelt vil jeg si: 1) Hvis han sier den er plattform-uavhengig, og han vet hva han snakker om, bør det ikke være noe stort problem å porte den 2) Det kommer veldig an på hva slags biblioteker han har brukt. Har han f.eks. brukt wxWidgets, SDL, OpenGL, Qt e.l. er det sannsynligvis ikke så vanskelig å porte (forutsatt at du ikke insisterer på å porte til Win32). 3) Så lenge koden han har skrevet har fulgt standarden og kompilatoren han har brukt har vært "standards-compliant", er i det minste selve C++-delen lett å porte. Det som utgjør størst forskjell er punkt 2. Hvis han har brukt et bibliotek som bare finnes til Mac (dvs ikke finnes til Windows) kan det bli en ganske stor jobb å porte. Det samme gjelder - litt avhengig av hvor stort programmet er, selvfølgelig - hvis du skal porte fra Mac-kode til Win32. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå