Gå til innhold

Canon PowerShot A310

Anbefalte innlegg

Har da tenkt å skaffe meg ett digitalkamera, etter litt research på akamera.no fant jeg dette.. Og billigste pris var 1474,- på itbutikken.dk.

Noen som har meninger (både positive og negative) om det kameraet? Og webshoppen? Kanskje noen har bedre kameraer til lik pris? Maks 2000...

Endret av |FeNiX|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte et slikt et selv for ca ett år siden. Utendørsbilder med iso 50 blir kjempefine for å komme fra et kamera til den prisen. Innendørsbildene lider av at kameraet sliter med å fokusere i dårlig lys.

Positivt er også at det bruker CF-minne og AA-batterier. Mange klager over dårlig batterikapasitet, men dette er ikke noe stort problem ettersom kameraet kun bruker 2xAA av gangen. Man kan da alltids ha med seg to ekstra...

Dersom du skal ha et enkelt kamera som tar fine utendørsbilder og ikke ønsker avanserte innstillingsmuligheter så kan jeg anbefale dette.

Lenke til kommentar

Antall bilder varierer med størrelse og komprimering. Med absolutt beste kvalitet får du 77 bilder på et 128 mb-kort. Antallet stiger ganske brått dersom du vil lempe litt på kvalitetskravene.

Har ikke noe timeantall på batteriene, det avhenger litt av hvor gode batteriene er. Men du må absolutt bruke gode oppladbare batterier. 2 engangsbatterier kan du bruke opp på kanskje 50 bilder, mens oppladbare gjerne klarer det mangedoblede. Har egentlig ikke målt dette så nøye ettersom det varierer av hvor mye du bruker blitz, skjerm, videofunksjon etc.

Lenke til kommentar

A300 var visst utgått av sortimentet, men det nye A310 fåes til noen hundrelapper mer.. (mpx.no)

Noen som har/har prøvd det kameraet? (Selv om det akkurat har kommet ut..)

Kanskje andre (billigere!) web-shopper?

dist, takk for url'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...