svalbard Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) har en gammel P3 og har tenkt å kjøpe et eksternt harddisk kabinett hus fra komplett har og tenkt å kjøpe WD160gb SE fra komplett 1. hvor stor harddisk kan du ha i dette "huset"? 2. vill pc ikke finne harddisken pga den er forstor? (selv om den er i "huset") 3. er det noen andre 160gb eller større å anbefale i denne pris klassen? Endret 29. februar 2004 av svalbard Lenke til kommentar
Mao747 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Jeg kjøpte den harddisken du har tenkt å kjøpe i forgje uke. Veldig fornøyd. Endret 29. februar 2004 av Mao747 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Såvidt jeg vet er det en grense på 250GB. har selv både det kabinettet, og samme disken selv. Hvilken tilkobling har du på den gamle maskinen din? Håper for din del du har mer enn USB 1.0? Tror det skal gå bra ellers. Lykke til Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Kjempe bra harddisk. Mener at det "huset" skal ta disken. Hvis du ikke trenger mer plass hadde jeg tatt den disken Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Håper for din del du har mer enn USB 1.0? ja, har usb 2.0. er det noen vits i å kjøpe det som har både usb og firewire eller holder det med usb. (siden en del gamle bærbare maskiner kun har firewire tilkobling) Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Om du bare har USB, så sparer du vel to hundre på å kjøpe uten Firewire. Har selv kun USB, og det funker bra nok. Bruker disken til videoredigering bla. Er vel ikke store forskjeller i hastighet mellom USB 2.0 og firewire. Men har du råd til FW, kan du vel likegodt kjøpe det. De fleste som har FW, har vel også USB 2.0? Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 jeg hadde valgt en annen disk. WD er støyete disker og litt slitsomme å ha i en slik ekstern boks. kjøpte en 120gig wd for nesten samme boksen, men byttet til en seagate disk istedet. Dramatisk forskjell!! Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 jeg hadde valgt en annen disk.WD er støyete disker og litt slitsomme å ha i en slik ekstern boks. kjøpte en 120gig wd for nesten samme boksen, men byttet til en seagate disk istedet. Dramatisk forskjell!! hvilken seagate disk??? vill ha en som er billig, god og ikke produserer så mye varme. støy er ikke så viktig. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Tiltredes. Seagate diskene is teh omg roxX0rz d00d. Har Seagate disker selv, støyer nesten ingenting. I forhold til WD diskene mine som lager et rett spetakkel når de jobber. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Ikke meningen å "kuppe" tråden her, men jeg vurderer selv å kjøpe et slikt kabinett som det er snakk om. MEN, jeg lurer på en ting; Er det vifte i kabinettet ? Hvis dette er tilfellet hvordan er støyen på denne ? Endret 1. mars 2004 av Lef Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Såvidt jeg vet er det en grense på 250GB. har selv både det kabinettet, og samme disken selv. Hvilken tilkobling har du på den gamle maskinen din? Håper for din del du har mer enn USB 1.0? Tror det skal gå bra ellers. Lykke til Er du sikker på dette? Høres ut som en litt "uortodoks" grense, om du skjønner hva jeg mern (dvs den er ike på 137 gb ). AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Ikke meningen å "kuppe" tråden her, men jeg vurderer selv å kjøpe et slikt kabinett som det er snakk om. MEN, jeg lurer på en ting; Er det vifte i kabinettet ? Hvis dette er tilfellet hvordan er støyen på denne ? Det er vifte på den, den bråker "mellommye", en sånn liten vinevifte. AtW Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Det er vifte på den, den bråker "mellommye", en sånn liten vinevifte går det an å skifte denne viften til en bedre og mer lydløs type eller må jeg "slite" med som er??? evt. hvor kan man kjøpe slik vifte??? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvis det går for du sikkert kjøpt det på microplex. Du kan jo sikkert skru ut vifte og bytt med ganske lik vifte. Tenker da på størrelsen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Såvidt jeg vet er det en grense på 250GB. har selv både det kabinettet, og samme disken selv. Hvilken tilkobling har du på den gamle maskinen din? Håper for din del du har mer enn USB 1.0? Tror det skal gå bra ellers. Lykke til Er du sikker på dette? Høres ut som en litt "uortodoks" grense, om du skjønner hva jeg mern (dvs den er ike på 137 gb ). Han mente sikkert at de største 7200rpm PATA diskene man får tak i for øyeblikket er 250GB. Altså en slags praktisk grense. (Den støtter garantert større disker som f.eks Maxtors 300GB 5400rpm eller ennå større når de kommer, bare de kommer i standard PATA-format med standard 3,5" størrelse og ikke så veldig mye høyere strømforbruk) Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvis man ikke har så store krav til ytelse, så anbefaler jeg en 5400rpm disk til dette kabinettet. Har det selv, og da kan jeg koble fra viften uten at det blir varmt. Eneste ulempe med dette kabinettet er at det kommer med ekstern strøm adapter. (kunne man ikke laget en usb standard som leverte nok strøm til en disk?) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvis det går for du sikkert kjøpt det på microplex. Du kan jo sikkert skru ut vifte og bytt med ganske lik vifte. Tenker da på størrelsen. Den vifta er veldig liten og tynn, og plassen er dårlig, så jeg hadde undersøkt nøye om viften du kjøper er liten nok, om planen er å skifte ut vifta. AtW Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Den vifta er veldig liten og tynn, og plassen er dårlig, så jeg hadde undersøkt nøye om viften du kjøper er liten nok, om planen er å skifte ut vifta. er det ikke bare å måle. såg på microplex at de hadde en 20 x 20 vifte og større. hvordan er det man måler størrelsen på viftene, er det fra ytterkant til ytterkant eller?? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 har den vifta selv.. den er ganske så liten.. tror de måler ramma på vifta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå