Gå til innhold

hvor stor harddisk?

Anbefalte innlegg

har en gammel P3 og har tenkt å kjøpe et eksternt harddisk kabinett hus fra komplett

har og tenkt å kjøpe WD160gb SE fra komplett

1. hvor stor harddisk kan du ha i dette "huset"?

2. vill pc ikke finne harddisken pga den er forstor? (selv om den er i "huset")

3. er det noen andre 160gb eller større å anbefale i denne pris klassen?

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bare har USB, så sparer du vel to hundre på å kjøpe uten Firewire. Har selv kun USB, og det funker bra nok. Bruker disken til videoredigering bla.

Er vel ikke store forskjeller i hastighet mellom USB 2.0 og firewire. Men har du råd til FW, kan du vel likegodt kjøpe det. De fleste som har FW, har vel også USB 2.0?

Lenke til kommentar
jeg hadde valgt en annen disk.

WD er støyete disker og litt slitsomme å ha i en slik ekstern boks.

kjøpte en 120gig wd for nesten samme boksen, men byttet til en seagate disk istedet.

Dramatisk forskjell!!

hvilken seagate disk??? vill ha en som er billig, god og ikke produserer så mye varme. støy er ikke så viktig.

Lenke til kommentar

Ikke meningen å "kuppe" tråden her, men jeg vurderer selv å kjøpe et slikt kabinett som det er snakk om.

MEN, jeg lurer på en ting; Er det vifte i kabinettet ? Hvis dette er tilfellet hvordan er støyen på denne ?

Endret av Lef
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet er det en grense på 250GB. har selv både det kabinettet, og samme disken selv. Hvilken tilkobling har du på den gamle maskinen din? Håper for din del du har mer enn USB 1.0?

Tror det skal gå bra ellers. Lykke til

Er du sikker på dette? Høres ut som en litt "uortodoks" grense, om du skjønner hva jeg mern (dvs den er ike på 137 gb :)).

AtW

Lenke til kommentar
Ikke meningen å "kuppe" tråden her, men jeg vurderer selv å kjøpe et slikt kabinett som det er snakk om.

MEN, jeg lurer på en ting; Er det vifte i kabinettet ? Hvis dette er tilfellet hvordan er støyen på denne ?

Det er vifte på den, den bråker "mellommye", en sånn liten vinevifte.

AtW

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet er det en grense på 250GB. har selv både det kabinettet, og samme disken selv. Hvilken tilkobling har du på den gamle maskinen din? Håper for din del du har mer enn USB 1.0?

Tror det skal gå bra ellers. Lykke til

Er du sikker på dette? Høres ut som en litt "uortodoks" grense, om du skjønner hva jeg mern (dvs den er ike på 137 gb :)).

Han mente sikkert at de største 7200rpm PATA diskene man får tak i for øyeblikket er 250GB. Altså en slags praktisk grense.

(Den støtter garantert større disker som f.eks Maxtors 300GB 5400rpm eller ennå større når de kommer, bare de kommer i standard PATA-format med standard 3,5" størrelse og ikke så veldig mye høyere strømforbruk)

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har så store krav til ytelse, så anbefaler jeg en 5400rpm disk til dette kabinettet. Har det selv, og da kan jeg koble fra viften uten at det blir varmt.

Eneste ulempe med dette kabinettet er at det kommer med ekstern strøm adapter. (kunne man ikke laget en usb standard som leverte nok strøm til en disk?)

Lenke til kommentar
Hvis det går for du sikkert kjøpt det på microplex. Du kan jo sikkert skru ut vifte og bytt med ganske lik vifte. Tenker da på størrelsen.

Den vifta er veldig liten og tynn, og plassen er dårlig, så jeg hadde undersøkt nøye om viften du kjøper er liten nok, om planen er å skifte ut vifta.

AtW

Lenke til kommentar
Den vifta er veldig liten og tynn, og plassen er dårlig, så jeg hadde undersøkt nøye om viften du kjøper er liten nok, om planen er å skifte ut vifta.

er det ikke bare å måle. såg på microplex at de hadde en 20 x 20 vifte og større.

hvordan er det man måler størrelsen på viftene, er det fra ytterkant til ytterkant eller?? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...