Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN-kort?

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har fått seg postordremaskin fra Irland (Dell). De har ISDN-linje og vil koble seg opp på internett. Da må de ha et ISDN-kort i maskina? Og koble ISDN-ledningen fra ISDN-boksen inn på PC'ens innebygde ISDN-kort.

Betyr det i så fall at ikke-tekniske jeg må mekke og ta ut ISDN-kort fra min egen maskin (som nå går på ADSL) og skru dette inn i foreldrenes maskin. Er det i så fall vanskelig? Kan jeg risikere å ødelegge både egen og foreldres maskin?

:blush:

Hilsen ikke-tekniker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skriver er rett, du må sette ISDN kortet ditt i den andre PC'en, det er veldig lett når du åpner kassen er det bare festet med en liten stjerne skru i 99% av tilfellene, bare håndter kortene forsiktig å unngå å ta på komponentene og loddepunktene under.

-Husk at du trenger no software og brukernavn/passord for å logge på med ISDN, det trenger du bare hos noen få leverandører som du kobler deg til med ADSL.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Det er det samme hvor du setter det. Så lenge det er et PCI spor hvis kortet er PCI kort, eller ISA spor, hvis kortet er ISA (er vel ikke mange av de lengre).

Den Dell'en har neppe ISA-spor uansett.

Hvis de ikke har internett abb, kan du titte litt på det Start.no har.

Abbonementsløs internett. Kjekt.

Har man gratis i helgene, kan man sitte på nett gratis, siden nummeret man slå er et vanlig nummer og ikke 8xx nummer.

:)

Lenke til kommentar
Det er det samme hvor du setter det. Så lenge det er et PCI spor hvis kortet er PCI kort, eller ISA spor, hvis kortet er ISA (er vel ikke mange av de lengre).

Den Dell'en har neppe ISA-spor uansett.

Hvis de ikke har internett abb, kan du titte litt på det Start.no har.

Abbonementsløs internett. Kjekt.

Har man gratis i helgene, kan man sitte på nett gratis, siden nummeret man slå er et vanlig nummer og ikke 8xx nummer.

:)

Takk for tipset. Jeg vet de har brukt Frisurf fra Telenor tidligere, men det er over ett år siden de var på internett så jeg vet knapt om de fortsatt er registrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...