Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DC++ Upload Dreper speed!

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som erfarer det jeg gjør. Jeg har 2 boplasser, den ene med en telenor 704/128, den andre med en NGT 1500/512 linje. Men begge steder opplever jeg samme fenomen med DC++

Jeg starter en download med grei hastighet, og alt går greit inntil noen skal laste ned fra meg, da detter download-speeden til nesten ingenting. (f.eks fra 50kb/s til 3-4 kb/s) Fatter ikke hvordan dette er mulig, uploaden i seg selv er jo ikke så rask, mer eller mindre i takt med upload speeden fra min ISP. Men fatter ikke hvorfor det skal være noen sammenheng, man har da 2 inviduelle linjer har man ikke? Er det bare programmet som er elendig?

Takknemlig for alle svar/erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er nok slik det er med adsl, går som regel greit om ikke du bruker mer enn 75-80% av utlinja di. sett ned uploadslots om du kan, ellers så fins det et program du kan bruke for å begrense linjebruken, nemlig Netlimiter(www.netlimiter.com), bare pass på å ikke fjern all upload, Admins på hubber er på jakt etter folk som kveler linja si. minst 3kb/s pr slot bør det være.

Lenke til kommentar

US og DS er to inviduelle linjer men når du laster ned må dataen sende en beskjed om at pakken er mottat og hvis du uploader da tar det lang tid før den blir sendt og lengere tid før du får lastet ned mer.

Det samme gjelder Når du laster opp. Da må du motta en beskjed om at det er mottatt

Lenke til kommentar
US og DS er to inviduelle linjer men når du laster ned må dataen sende en beskjed om at pakken er mottat og hvis du uploader da tar det lang tid før den blir sendt og lengere tid før du får lastet ned mer.

Det samme gjelder Når du laster opp. Da må du motta en beskjed om at det er mottatt

ACK kan vel ikke utelukkende være årsaken til at downstream båndbredde blir så til de grader kvalt av upstream som det som er tilfelle med ADSL...

edit: Du har et valg i DC++, "use small send buffer"... Skru denne muligheten PÅ! Da vil du kunne oppleve at det går noe raskere! Gjorde i alle fall det for meg da jeg hadde ADSL...

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Det er jo ett kjent fennomen. Men hva da hvis alle skulle begynnt å bruke dette. Da hadde det ikke vært mye vits med Dc++ lenger!!

Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet.

Jeg har ingen betenkeligheter med å reservere 5 kbyte/sec av 45 for å sørge for at jeg kan bruke linja mi inn.

Hvis noen overdriver og struper helt, er det lett å oppdage, og man blir kicket/bannet.

Lenke til kommentar

Høres litt mye ut, men det er jo veldig stort flertall av pakker som skal sendes fra det du uploader en det skal gi beskjed om at det er mottatt.

Har erfaringer selv med at upload kverker linja totalt. Går veldig sakte å bare surfe hvis uploaden er full.

Lenke til kommentar

Det er slik at han må jo kvitere for hver eneste pakke han sender og motar og når man laster mye opp så får ikke de pakkene som skal kvitere for at pakken er lastet ned kommet fram og dermed går det senere.

Håper det dette ble lett forklart =)

Lenke til kommentar
Det er slik at han må jo kvitere for hver eneste pakke han sender og motar og når man laster mye opp så får ikke de pakkene som skal kvitere for at pakken er lastet ned kommet fram og dermed går det senere.

Ja, men kvitteringen bruker ikke store upload speeden heller. så med mindre de som laster ned fra deg bruker nesten alle speeden du har ut skulle ikke dette ha stor innvirkning

Lenke til kommentar

Ja, men kvitteringen bruker ikke store upload speeden heller. så med mindre de som laster ned fra deg bruker nesten alle speeden du har ut skulle ikke dette ha stor innvirkning

Du har rett der. Det er bare og cappe linjen litt under det som man egentlig har så er det problemet løst. Selv kan jeg uppe med 40KBs og fortsatt ha full nedhastighet på en 384kbit linje. Og 40KBs bør holde synes nå jeg

Lenke til kommentar

Har prøvd å installere Netlimiter, men får følgende error:

Netlimiter installer could not install important files - exiting with error.

Dette gjelder både den jeg har lastet ned fra Netlimiter sin side, og de eldre versjonene jeg har lastet ned andre steder fra....

Er det jeg som gjør noe galt eller....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...