^trigger Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 KJEMPEMESSIG.... Forklar meg nøyaktig hva du gjorde er du snill. Jeg har ikke lagt os på raid-diskene, så hvis du vet hvordan det kan gjøres så vennligst forklar det også :smile: Hvilket os brukte du? Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg måtte sette jumperne på cable select for at det skulle virke har to wd disker Lenke til kommentar
^trigger Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Det står i manualen at diskene skal stå på master... men jeg tror det da er forutsatt at os skal ligge på raid-diskene... Har du OS på raid-diskene, og diskene på cs? Eller os på en annen disk? Lenke til kommentar
hjalle Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 ¨å har jeg os på raid ,men har hatt det på den andre,men da jeg skiftet til WD disker måtte jeg sette disse til cable select for at systemet skulle virk, du kan jo prøve det Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg har samme oppsettet MSI/IBM og de funker bra.Hvis du ikke legger OS på RAID 0 er det ikke noe vits å ha RAID i det hele tatt.I så fall trenger du ikke gjøre noe annet enn å installere drivere fra CDen.Muligens bør du slette array først, installere drivere og så lage ny array, men det skulle ikka hatt noe å si.Som tidligere nevnt hvis du skal installere OS på RAID må du bruke drivere fra disketten. Lenke til kommentar
^trigger Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Har forsøkt alle forslag, men det var ingen som virket. Etter å ha fått et merkelig infall, lastet jeg ned FDISK fra nett. Fdisk detekterer diskene og lar meg formatere dem som en enkelt disk. Ingen problemer der, men når jeg restarter blir ikke diskene detektert i oppstart, og heller ikke under installasjon av win2000. Diskene kommer heller ikke opp i BIOS... Derimot så har jeg en egen Raid-bios hvor diskene blir detektert og jeg får opprettet et array, men det hjelper jo ikke stort når resten av systemet ikke vet om diskene. Når det gjelder OS på raid, så har jeg forsøkt det også... med og uten drivere fra diskett. Men hverken win2000 eller XP detekterer diskene... [ Denne Melding var redigert av: ^trigger på 2002-03-21 14:06 ] Lenke til kommentar
^trigger Skrevet 25. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2002 PROBLEM SOLVED.... Stol aldri på at du får de rette varene fra PsWeb... Driveren de hadde sendt med hovedkortet var feil. En liten nedlastning fra nett løste problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå