Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl: hva skal man velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke spilt så mye på nettet, men skal begyne. gidder ikke skaffe adsl før jeg får ny pc ( et par måneder) + at vi har en isdn avtale som går ut i sommer. tror jeg satser på nextgentel, men er litt usikker på hvilken linje.... visse familiemedlemmer kremt host hark: PAPPA syntes det er litt dyrt med 598 i måneden, ( han har ikke peiling), noen forslag til andre linjer fra nextgentel??? har forstått at det er så lite ping som mulig som teller (Å NEI !!!), er det grei ping på nextgentel linjer???

takk for hjelpa :green:

Lenke til kommentar
Som om noen merker forskjell på 0-50ms i ping allikevel. Blir som å be om en 500Hz TV...

heh, du driter deg ut

gamer-guru: ngt har generelt dårligere enn telenor og tele2 i hvertfall (finnes en del andre isp'er også med bra ping), og da mener jeg norge, scandinavia og resten av europa.

skal du bare spille på norske servere så holder sikkert ngt, er vel verdt å ofre litt ping hvis du liker å downloade mye.

Lenke til kommentar
Som om noen merker forskjell på 0-50ms i ping allikevel. Blir som å be om en 500Hz TV...

heh, du driter deg ut

Så du mener seriøst at hvis jeg har to identiske maskiner med forskjellig ping så kunne du ha sagt "hmmm den maskinen her har 20ms og denne har 40ms"?

Lenke til kommentar

heh, du driter deg ut

Så du mener seriøst at hvis jeg har to identiske maskiner med forskjellig ping så kunne du ha sagt "hmmm den maskinen her har 20ms og denne har 40ms"?

Helt riktig dette er kun sykologisk isåfal! Å vite at man har det beste utstyret kan jo være en trygghet men alt under 50 i ping er bra nok og 30 og 10 merker du ikke forskjell på. Ja nå blir jeg slaktet og må bare si at jeg har prøvd med linjer som har hat ned på 20 og min egen som har 20-60. Ping avhenger uanset av hastigheten på linja til serveren. Hadde engang oppgit 1 og 2 i ping på cs da jeg og en annen spilte alene på superserver....

Den linja fra NGT er kjempe bra...

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
har ikke spilt så mye på nettet, men skal begyne. gidder ikke skaffe adsl før jeg får ny pc ( et par måneder) + at vi har en isdn avtale som går ut i sommer. tror jeg satser på nextgentel, men er litt usikker på hvilken linje.... visse familiemedlemmer kremt host hark: PAPPA syntes det er litt dyrt med 598 i måneden, ( han har ikke peiling), noen forslag til andre linjer fra nextgentel??? har forstått at det er så lite ping som mulig som teller (Å NEI !!!), er det grei ping på nextgentel linjer???

takk for hjelpa :green:

kansje denne: Charlie 1500 1500/512 498,- :thumbs:

Lenke til kommentar

heh, du driter deg ut

20 og 40.....kanskje, men mest sannsynlig ja

0 og 50....helt klart

men hvis jeg spilte på en server med helt tilfeldig ping, så tror jeg at jeg kunne tippa riktig ping med 25% feil margin

er som sagt lettere å kjenne forskjell på to forskjellige ping-tider enn å tippe nøyaktig på noe du ikke vet noe om i utgangspunktet

og til hardfredd: du vet tydeligvis ikke hva du prater om.

Endret av rey
Lenke til kommentar

heh, du driter deg ut

gamer-guru: ngt har generelt dårligere enn telenor og tele2 i hvertfall (finnes en del andre isp'er også med bra ping), og da mener jeg norge, scandinavia og resten av europa.

skal du bare spille på norske servere så holder sikkert ngt, er vel verdt å ofre litt ping hvis du liker å downloade mye.

Det er nok du som driter deg ut! Sitter du på statistikk som viser det du sier tar jeg gjerne en titt... Å si at en ISP har dårligere ping enn en annen blir latterlig siden latencyen på linjen avhenger av så mange ting, som f.eks. linjeavstand (til sentralen) og linjekvalitet, antall "hops" til serveren etc...

Sitter selv på en linje fra NGT og sammenlikner gjerne med ett par andre som har Telenor og Tele2 som du nevner... gi meg host/IP til serveren du vil jeg skal pinge så skal jeg poste resultatene/screenshots!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...