Nénmacil Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har nå kommet i den heldige situasjon at jeg har fått tilgang til bredbånd (ADSL) etter x antall år med venting. Jeg sitter med ISDN fra før. Vi skal bestille ADSL snarest mulig, men har noen spørsmål først. Siden telefonledningen allikevel skal splittes (der en går til telefon og en til internett) så skjønner ikke jeg helt meningen med å fortsette å ha ISDN. Vi vil jo allikevel få telefon og internett forbindelse uten ISDN?. I tillegg sparer vi pengene Telenor krever for leie av ISDN boksen. Er det virkelig nødvendig med ISDN da? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Med mindre du fortsatt har brukt for 2 linjer /nummer i tillegg til DSL tilkoblingen, så er det ikke nødvendig med ISDN. Nummervisningen får du for 25,-/mnd hos Telenor uten ISDN,- Så her kan du nok spare noen kroner Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Tror det er sånn, at hvis du fortsetter å ha isdn med adsl`en (eller hvordan det blir nå igjen), så får du to "ringe linjer" og en surfe linje. ...elns Lenke til kommentar
Kjetil87 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Tror ikke du trenger isdn boksen nei..... Det gjør i allfall ikke vi. Det går jo alltid an å ringe til telenor og spør Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Med mindre du fortsatt har brukt for 2 linjer /nummer i tillegg til DSL tilkoblingen, så er det ikke nødvendig med ISDN. Nummervisningen får du for 25,-/mnd hos Telenor uten ISDN,- Så her kan du nok spare noen kroner som jeg skulle sagt det selv Lenke til kommentar
Konge Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Det går fint å ha adsl og bare en telefonlinje (analog) . Problemet er at Telenor må koblet tilbake til analog og for den jobben skal de ha rundt 1000kroner for . Man bør da regne litt på om det virkelig lønner seg å gå tilbake til analog telefon . Man mister nummervisingen som noen sier man kan ha på analog til 25kroner . Siden det koster 990 eller .no å skifte tilbake vil det ta noen måender før man har spart "flyttegebyret" . Prisen for ISDN pr måned er 239 kroner mens analog er på 159 . Alså sparer man 80kroner pr måned med analog linje . For å spare inn byttet så går det da 12.37 måneder før man er på 0 og dette er uten nummervising på den analoge linjen . Om man tegner nummervising så går det 18måneder før man faktisk begynner spare 80 kroner pr måned på å bytte til analog linje fra isdn etter å ha fått adsl . Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 det som er kjipt er bare det at telenor tar 990,- for at du skal gå over til analog linje igjen. Effektiv metode for å melke ISDN-kundene for enda mer penger. Lenke til kommentar
torb Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Tenk også på hva du har av telefon(er). ISDN-apparater virker ikke på analog linje. Lenke til kommentar
Ola_os Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) hei. vi byttet fra ISDN til analog telefonlinje i juni. Dette er imidlertid noe jeg ikke uten videre vil anbefale videre. Man sparer riktignok 70 kr pr måned, men telenor skal ha et betydelig beløp for å byttet (990?). Dessuten var vi nødt til å kjøpe et par nye analoge telefoner. Midt tips er derfor å ha ISDN noen måneder til, og se om såkalt "IP-telefoni" leverer etter forventningene. Telenor tar nemlig ikke gebyr om man sier opp hele telefonabonnementet. ola Endret 29. februar 2004 av Ola_os Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Hei igjen Jeg takker for mange nyttige tilbakemeldinger. Jeg skal videreformindle disse så snart som mulig. Nok en gang, takk for svar! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Er det oppsigelsesbeløpet for å gå over til analog, eller for å "fjerne" abonnementet? Altså, hvis jeg kutter ut både ISDN, analog og alt annet som har med telenor å gjøre, slipper jeg det da? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Er det oppsigelsesbeløpet for å gå over til analog, eller for å "fjerne" abonnementet? Du betaler ingenting når du sier opp. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Er det oppsigelsesbeløpet for å gå over til analog, eller for å "fjerne" abonnementet? Du betaler ingenting når du sier opp. Fantastisk! Da er det jo bare å skaffe seg Telio med en gang... Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 det er nummervisning på analog ja.. hvis det var noen som sa at det ikke var det 8| ..........og hvis man har analog så bør man vel ha montør.. noe som også koster en del Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 hvorfor skal man ha montør bare fordi det er analog? Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hvis du ikke kan klippe av telefonledningene og sette de riktig så sier det seg jo selv... jeg har modemet på siste uttak i huset og trengte derfor montøren til å fikse noe i hver kontakt Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Du trenger jo ikke klippe av telefonledningene! Det er vel omtrent like komplisert som å koble til en telefon, eller sette på brødristeren for den slags skyld. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 hvis du har flere enn èn telefon, trenger du det jo... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå