Gå til innhold

Helsemyndighetene og avgiftsøkning på snus

Xpi

Anbefalte innlegg

Nå har de #### meg tenkt på å sette opp prisen på snus. Vår lille glede som er igjen her i landet har de tenkt og overprise. Vi skal visst bli et nytt helse land der alle drikker farrris og alle spiser grønn salat så KRF politikerene for de som de vil!

Jaja, blir flere som kjøper seg snus i Sverige, ikke vanskeligere enn det.

Les mer her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nok med en avgiftsøkning en gang, her skal prisen opp til det dobbelte for en liten boks med snus. Så da vil den koste over 100 kr!

"En boks snus koster en drøy 50-lapp. To helseforeninger vil nå ha prisen opp til det dobbelte."

Hvor mye er det den koster i Sverige, en 15-20 kr ? :wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar
Ikke nok med en avgiftsøkning en gang, her skal prisen opp til det dobbelte for en liten boks med snus. Så da vil den koste over 100 kr!

"En boks snus koster en drøy 50-lapp. To helseforeninger vil nå ha prisen opp til det dobbelte."

Hvor mye er det den koster i Sverige, en 15-20 kr ? :wallbash::wallbash:

Ligger på mellom 22 å 25 kr :)

Gla jeg ikke snuser

Lenke til kommentar
De kan sette opp prisen på slike ommråder og heller sette ned prisen på daglivarer, ting som en trenger for å leve normalt.

Pris på røyk, alkohol og snus kan godt gp i været for min del.

Røyk og snus, men alkohol er jo noe inni ****** dyrt fra før av. trenger ikke sette det opp.

Lenke til kommentar
De kan sette opp prisen på slike ommråder og heller sette ned prisen på daglivarer, ting som en trenger for å leve normalt.

Pris på røyk, alkohol og snus kan godt gp i været for  min del.

Røyk og snus, men alkohol er jo noe inni ****** dyrt fra før av. trenger ikke sette det opp.

Gjør ikke no å sette det opp, kanskje det får folk til å slutte med den slaks også. Det er jo bare bra om det gjør det.

Lenke til kommentar

Er vel bare for meg å reise oftere til Sverige da. Regna på det, og kom til at jeg vil tjene på det uansett, bare å kjøre dit å kjøpe EN rull med snus....med dagens norske priser. Tenk bare hvor mye folk kommer til å spare hvis de dobler prisen her hjemme. Dem ber jo i så fall om mer smugling og økt grensehandel. Forbanna tullinger. Nei, sett heller ned avgiftene på tobakk og alkohol.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Staten er skakk-kjørt. At prisen går opp er noe dritt vi som liker å chille å ta en pris i ny og ne må jo få lov til det uten å betale 5 kr,- per pris. Sverige turer blir det nok mye mer av, men jeg bor et godt stykke unna Sverige så jeg kan kanskje en eller to turer i året. Og tolle grensa er vel på 10 bokser og 20 bokser i året er svært lite uff. :( Verste er at det ikke er bevist kreftfremkallende.

General snus :love:

Lenke til kommentar

jeg lurer på hva som skjer med alle pengene..

prisene gå opp

folk mister jobben

skattene går opp

bommprisene går opp hver måned (ca)

hvor blir det av alle pengene? jeg har iallefall ikke hørt noe om at lønningene går opp, heller det stikk motsatte

Lenke til kommentar

Gjør ikke no å sette det opp, kanskje det får folk til å slutte med den slaks også. Det er jo bare bra om det gjør det.

prisene pA alkohol mA ned.. hvis ikke fAr vi flere episoder som den med metanolen ti fjord (eller for fjord?) .. folk brenner hjemme .. og resultatet blir ikke alltid like bra...

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar

prisene pA alkohol mA ned.. hvis ikke fAr vi flere episoder som den med metanolen ti fjord (eller for fjord?) .. folk brenner hjemme .. og resultatet blir ikke alltid like bra...

Det er jo deres egen feil da... når de tar sånne risker på å kjøpe billig hjembrent så kan de vel ikke vente seg no annet. Satt på spissen.

Lenke til kommentar

Det er jo deres egen feil da... når de tar sånne risker på å kjøpe billig hjembrent så kan de vel ikke vente seg no annet. Satt på spissen.

Hva er nå galt med å drikke da egentlig? Synes det lukter KRF av mange som har svart på denne tråden! Hvis folk vil snuse/drikke/røyke så må det vel være opp til dem så lenge det ikke går ut over andre (eksempel - passive røykere)! Det går ikke ann at en rejering skal bestemme hvordan vi skal leve!

Lenke til kommentar
the coolkid Skrevet 05/03/2004 : 14:23

jeg lurer på hva som skjer med alle pengene..

prisene gå opp

folk mister jobben

skattene går opp

bommprisene går opp hver måned (ca)

hvor blir det av alle pengene? jeg har iallefall ikke hørt noe om at lønningene går opp, heller det stikk motsatte

Og nesten alt av norske bedrifter og selskaper flytter/blir solgt til utlandet.

Noen her i landet blir rike, men vet da F. hvem nå det er. Håpløst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...