Gå til innhold

Kan denne OC'en stemme?


Belial667

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte nylig en XP2400 for 645,-

 

Så fort jeg hadde montert denne i PC'en startet jeg overklokkinga. Nå kjører den helt stabilt på 2.213 Ghz!! (35 grader idle/39 grader load) Dette er jo mer enn hva en XP3200 kjører. Den slår også XP3200 i Sisoft Sandra.

 

FSB = 147

Multiplier = 15

 

Er ikke dette ganske latterlig? En XP2400 til 645,- som kjøres som en XP3200+.

 

Jeg har fint lite peiling på overklokking og har problemer med å skjønne dette

 

 

--

Belial

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sisoft Sandra Dryhstone testen gjenspeiler egentlig bare hvor mange Mhz Cpu'en kjører på, egner seg lite for å teste reel ytelse.

 

Prøv heller CPUmark99 der scorer en original XP3200+ ca 216 poeng.

 

Den XP'en din er sikkert en Thorton prosessor, og de er kjent for å overklokke meget bra (på linje med XP2500+ men med mindre L2 cache). Selv har jeg en XP2000+ som klarer mellom 2,3 - 2,4 Ghz :thumbs:

 

Har du sjekket om CPU'en er MultiPlier låst? hvis den ikke er låst kan du forsøke 13,5 x 166 eller 11 x 200, dette gir deg omtrent samme Ghz resultat men med bedre minneytelse.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar
Sisoft Sandra Dryhstone testen gjenspeiler egentlig bare hvor mange Mhz Cpu'en kjører på, egner seg lite for å teste reel ytelse.

 

Prøv heller CPUmark99 der scorer en original XP3200+ ca 216 poeng.

 

Den XP'en din er sikkert en Thorton prosessor, og de er kjent for å overklokke meget bra (på linje med XP2500+ men med mindre L2 cache). Selv har jeg en XP2000+ som klarer mellom 2,3 - 2,4 Ghz :thumbs:

 

Har du sjekket om CPU'en er MultiPlier låst? hvis den ikke er låst kan du forsøke 13,5 x 166 eller 11 x 200, dette gir deg omtrent samme Ghz resultat men med bedre minneytelse.

Takk for svar :)

 

Nå forstår jeg bedre. 192 var resultetet i CPUmark99.

 

Overklokkinga forsetter....

 

--

Belial

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...