augusto Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har nettopp fått nytt Kabinett. D har ikke vært noen forandringer på datamaskinens komponenter. Når jeg slår på datamaskinen lyser alle led`s og katoder, viftene går, men det er ikke liv i verken cd-rom, harddisk elller diskettstasjon. Hvorfor? Det er jo ingenting som er annerledes fra før jeg fikk kabinettet. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 sikkert på at du har kobla alt rett? Lenke til kommentar
augusto Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Ja, har kobla alt rett. d e det som er såå merkelig... Har kobla fra og til flere ganger nå... Lenke til kommentar
GAZ Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Kan være noe som har blitt ødelagt underveis fra det gamle kabinettet, f.eks på HK... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Dytt inn alle plugger og innstikkskort skikkelig! Evt. prøv å resette cmos m jumper (og sette opp alle innstillingene dine i bios etterpå....) Lenke til kommentar
augusto Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Jeg har koblet alt rett å sånt... jeg fant ut noe nytt nettopp da... Cd-rom, Harddisk eller Floppy vil ikke slå seg på med IDE kabler i. Men uten fungerer de bra. Cd-rom, Harddisk og floppy fungerer også bra i en annen pc... Hva kan være feil? Må jeg kjøpe nytt HK? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Høres ut som en monga ide-kontroller... Hvor gamelt er hk? kanskje du kan sende det inn igjen.. Lenke til kommentar
jankr Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Har du sjekket at harddiskene/cd-rom er koblet rett mhp master/slave. Hvis du har koble en master-device på plassen til slaven vil det som oftest bli feil. Sjekk også at det ikke befinner seg noen avstands-stykken mellom kabinettet og HK som ikke trenger å være der. De kan lage kortslutninger på HK. Hvis det ikke funker bør du koble vekk alt som ikke er kritisk for at pc'n skal boote og så sjekke. Jeg hadde samme problem en gang jeg hadde kjøpt nytt HK. Det viste seg at det var DOA. og jeg fikk nytt.. Kan hende HK ditt døde på vei til det nye kabinettet Endret 14. mars 2004 av jankr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå