Black Star Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg har Windows 98 og Windows XP installert på min maskin. Når jeg starter opp får jeg opp en meny hvor jeg kan velge mellom disse to operativsystemene. Hvis jeg legger inn Linux Mandrake, vil den legge seg til i denne menyen, eller hva skjer da? Lenke til kommentar
morbo Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Det som sikkert kommer til å skje er at lilo eller grub vil lage en meny _før_ windows-oppstartsmenyen kommer. Det du kan gjøre er å kopiere MBR til en fil etter at du har kjørt lilo/grub og kopiere denne filen til winXP og editere boot.ini slik at du får et tredje valg i winXP oppstartsmenyen som du kan kalle f.eks Linux og la denne peke til MBR-filen. Du finner sikkert en bedre forklaring hvis du googler på nettet Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei! Da eg hadde windows 98 og ville innstalere Mandrake 8.0 fekk eg lilo som "oppstars meny"... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-20 15:47, morbo skrev:Det som sikkert kommer til å skje er at lilo eller grub vil lage en meny _før_ windows-oppstartsmenyen kommer. Det du kan gjøre er å kopiere MBR til en fil etter at du har kjørt lilo/grub og kopiere denne filen til winXP og editere boot.ini slik at du får et tredje valg i winXP oppstartsmenyen som du kan kalle f.eks Linux og la denne peke til MBR-filen.Du finner sikkert en bedre forklaring hvis du googler på nettet Takk. Jeg får prøve det du skriver her :smile: Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 har innstalert suse linix et par ganger...lilo lar meg velge om jeg vil ha linux-bootdisk som skal brukes til å starte linux med eller om lilo skal skrives til boot-partisjonen på maskinen... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 har innstalert suse linix et par ganger...lilo lar meg velge om jeg vil ha linux-bootdisk som skal brukes til å starte linux med eller om lilo skal skrives til boot-partisjonen på maskinen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå