tonn-and Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe meg et kamera til 650 kr borti USA, men kan dere seie meg hvor mye det blir med toll,avgifter og gebyrer? Lenke til kommentar
tovito Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Varer under 1000,- kan sendes som gave! Da slipper du toll!! Vanligvis betaler du mva til staten (24%) og et gebyr på kr 150,- dersom du velger å la andre foreta fortollingen for deg!! Har selv nettopp bestilt varer fra USA! tror jeg ikke tar feil her nå, men det er selvsagt lov å rette meg dersom jeg gjør d! Endret 29. februar 2004 av tovito Lenke til kommentar
tonn-and Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Men hva er fortolling?`Det er første gangen jeg bestiller varer utenlands så derfor vet jeg ingen ting om dette her Lenke til kommentar
tovito Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 toll = merverdiavgift (mva) til staten! Lenke til kommentar
seretur Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Det er forskjell på toll og mva. Mva er 24%, mens toll kommer an på hva slags vare det er snakk om, og hvor varen faktisk er produsert. Er varen produsert utenfor EU-land (jf EØS/EFTA-avtalene) blir det straks et tollgebyr i tillegg til mva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå