Blodhemn Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Tror nok kanskje jeg må våge meg utpå med et spørsmål til. Jeg har en while løkke som henter ut de 3 siste postene i en database. Og har den spytte ut litt html kode: // Vise data while ( $row = mysql_fetch_array($result) ) { $postOverskrift = $row["overskrift"]; echo '<tr><td>' . $postOverskrift . '</td></tr>'; echo '<tr><td align="right"><a href="#">Les mer</a></td></tr>'; echo '<tr><td align="center"><hr noshade size=1 color=black width=100%></td></tr>'; } Det jeg vil er at <hr>'en bare skrives ut de 2 første gangene. Jeg har sitti litt og tenkt på det der, men hjernen kortslutter relativt raskt. Er det noen der ut som har løsningen? All hjelp er hjertlig velkommen Endret 29. februar 2004 av Blodhemn Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Kan du ikke legge enda en while inni while'en? For eksempel slik: // Vise data while ( $row = mysql_fetch_array($result) ) { $postOverskrift = $row["overskrift"]; echo '<tr><td>' . $postOverskrift . '</td></tr>'; echo '<tr><td align="right"><a href="#">Les mer</a></td></tr>'; echo '<tr><td align="center"> $i++; while ($i != "3") { echo '<hr noshade size=1 color=black width=100%></td></tr>'; } } PS: Dette har jeg ikke testet, og det får sikkert parse errors når du prøver det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) // Vise data $i=0; while ( $row = mysql_fetch_array($result) ) { $postOverskrift = $row["overskrift"]; echo '<tr><td>' . $postOverskrift . '</td></tr>'; echo '<tr><td align="right"><a href="#">Les mer</a></td></tr>'; $i++; if ($i < 3) { echo '<tr><td align="center"><hr noshade size=1 color=black width=100%></td></tr>'; } } Endret 29. februar 2004 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Takk for gode forslag begge to Den siste virket veldig fint til mitt formål Hjertlig takk Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) alternativt kan du "flytte ut" innholdet av whileløkka til også å kjøre engang først, ie pseudokode: mysql_query() $row = mysql_fetch_assos() vis_som_html($row); while($row = mysql_fech_assos()){ echo "<hr>"; vis_som_html($row); } function vis_som_htmkl($result){ echo "html som viser resultatet av $result"; } Endret 29. februar 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå