Gå til innhold

Noe er gale?


RayBay

Anbefalte innlegg

Hei...

Har et stort problem...

Jeg skulle koble til en ekstra vifte i kabinettet mitt, pc`n sto på og jeg koblet ledningene fra viften til vifestyingen min.

Plutselig så begynte alle de grønne viftene mine å blinke og pc`n skrudde seg av..

 

Når jeg startet den etterpå så lyste viftene, men det kom ikke noe bilde på skjermen :(

 

Og hvis jeg kjenner på hovedkortet mitt, der det står nvidia, da brenner jeg meg.

Med en gang jeg starter pc`n og kjenner der, så er det glovarmt..

Hovedkortet mitt er et Asus A7N8X Deluxe

 

asus-board.jpg

(sorry at det er et stort bilde, sitter på en gammel maskin som nesten ikke har noe instalert"

 

Noen som vet hva som er gale?

(Selv tror jeg at hovedkortet er ødelagt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ha vært heldig å bare ødelakt en krets på støm powere eller uheldig å ødelagt hovedkorte. Uansett har du fått en fin lærepene :thumbup: Håper ikke denne kortsluttningen har ødelakt mange komponenter. Det er bare å kjøpe ny og prøve ut..... Kansje skjermkortet har ryket?`?? Endret av Laien
Lenke til kommentar

prøve å ta bort viftestyringen, og prøv da og starte (med vifte på cpu seff!)

 

Tipper det bare et en 'lokal' krets som har tatt kveld.. Prøv å se etter brente punkt på vifte styring etc. Mulig cpu vifta har tatt kveld, og da vil ofte automatisk pc'en slå seg når du starter den.

 

Egentlig mange mulighter her...

 

 

lykke til!

 

 

Og en ekte 'modder' fikler da altids litt med pc'en når det er strøm på.. :p

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Har vært på på fjellet en uke... så jeg har ikke hatt sjansen til å få svart... men jeje..

Men etter som jeg har tenkt meg litt om, så koblet jeg ikke viften til pc`n... Hadde tenkt, men så plutselig skrudde den seg av...

Har snakt med de jeg kjøpte hovedkortet hos.... Skal senne det inn te reklamasjon...

Så jeg håper å få ett nytt :)

Endret av RayBay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...