RayBay Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei... Har et stort problem... Jeg skulle koble til en ekstra vifte i kabinettet mitt, pc`n sto på og jeg koblet ledningene fra viften til vifestyingen min. Plutselig så begynte alle de grønne viftene mine å blinke og pc`n skrudde seg av.. Når jeg startet den etterpå så lyste viftene, men det kom ikke noe bilde på skjermen Og hvis jeg kjenner på hovedkortet mitt, der det står nvidia, da brenner jeg meg. Med en gang jeg starter pc`n og kjenner der, så er det glovarmt.. Hovedkortet mitt er et Asus A7N8X Deluxe (sorry at det er et stort bilde, sitter på en gammel maskin som nesten ikke har noe instalert" Noen som vet hva som er gale? (Selv tror jeg at hovedkortet er ødelagt) Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg kan da tenke meg noe skjedde gale når du kobla de til når pc'n sto på jeg gjor det en gang det gnistret og greier inni pcen men jeg hadde flaks og trykka den av kjapt så nå virker den, Men jeg ville nok si Hovedkortet ditt tok Fårvel! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Du er nå smart også da hvis du faktisk har prøvd å kople til viftekontakter mens PC'n stod påslått............ Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 litt enig her... de fleste veit vel at det ikke er smartes å koble til komponenter i PCen om strømmen er på og PCen går Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 du har nok en kortslutning.. se på det som en lærepenge, ikke mekk i pc'n mens den er påslått Lenke til kommentar
rlz Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 En kamerat av meg unplugga floppykabelen mens pc'en stod på, og det sa: "poff". Han måtte bryte strømmen, både på psu og mutiltapp - da virket det igjen Lenke til kommentar
Laien Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Du kan ha vært heldig å bare ødelakt en krets på støm powere eller uheldig å ødelagt hovedkorte. Uansett har du fått en fin lærepene Håper ikke denne kortsluttningen har ødelakt mange komponenter. Det er bare å kjøpe ny og prøve ut..... Kansje skjermkortet har ryket?`?? Endret 29. februar 2004 av Laien Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) prøve å ta bort viftestyringen, og prøv da og starte (med vifte på cpu seff!) Tipper det bare et en 'lokal' krets som har tatt kveld.. Prøv å se etter brente punkt på vifte styring etc. Mulig cpu vifta har tatt kveld, og da vil ofte automatisk pc'en slå seg når du starter den. Egentlig mange mulighter her... lykke til! Og en ekte 'modder' fikler da altids litt med pc'en når det er strøm på.. Endret 29. februar 2004 av Blacki Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 det du har nokk kortsluttet noe. Klarer du å kjenne ett hakk på nvidia brikken? Samme skjedde når jeg kortsluttet en hardisk, en liten svart brikke sprakk og ble vanvittig varm. Du må nokk skaffe det nytt hk Lenke til kommentar
It's me Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hovedkort passer under hovedkortkatogori. Flyttes. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Offtopic: Det fungerer utmerket å skifte bios brikke mens pcen er i gang:) Tror nok det ble kortslutning ja Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 (endret) Har vært på på fjellet en uke... så jeg har ikke hatt sjansen til å få svart... men jeje.. Men etter som jeg har tenkt meg litt om, så koblet jeg ikke viften til pc`n... Hadde tenkt, men så plutselig skrudde den seg av... Har snakt med de jeg kjøpte hovedkortet hos.... Skal senne det inn te reklamasjon... Så jeg håper å få ett nytt Endret 6. mars 2004 av RayBay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå