simenss Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hei. Jeg lager et script for å legge inn artikler på en webside. Jeg bruker mySQL til å lagre artiklene, og et vanlig HTML-skjema for å sende artiklen til databasen min. Men alle linjeskift kommert ikke med når jeg skriver ut artiklen fra databasen. Jeg må skrive <br> der jeg skal plassere linjeskift, og dette er veldig tungvint Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Blodhemn Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) http://no2.php.net/manual/en/function.nl2br.php Du kan bruke denne funksjonen på strengen enten når du setter den inn eller når du tar den ut. Den gjør om linjeskiftene i databasen \n til <br />. Håper dette løser problemet ditt. Endret 29. februar 2004 av Blodhemn Lenke til kommentar
jrz Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 str_replace("\n", "<br>", $var) den hjelper nok. for mer, se www.php.net/str_replace Lenke til kommentar
???????? Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Bruker du et windowssystem så er vel linjeskift \r\n så du burde replace "\r\n" med <br>. nl2br() holder i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå