Gå til innhold

Flytting av programmer.

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en ny harddisk. Skal da skifte ut en harddisk som jeg har på maskinen min. Jeg har stasjon C,D,E og F. Stasjon C,E og F er partisjoner til samme harddisk. Skal da skifte harddisk som har bokstaven D. Den harddisken jeg skal sette inn skal jeg dele opp i flere partisjoner. Så er spørsmålet: Jeg har programfilene mine på stasjon E. Når jeg da skal legge inn den andre harddisken kommer ikke lenger programmene mine på E. Da får jeg vel et lite problem, eller gjør jeg ikke? Finnes det programmer som kan forandre innstillingene i registeret, eller må jeg inn å gjøre det manuelt? Hvordan gjør jeg det på enklest måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er så heldig å eie det utmerkede programmet Partition Magic 7 har dette en wizard som fikser problemet ditt. ellers vil jeg tro at det også finnes Share-/Freeware programmer som utfører en slik oppgave :smile:

Lenke til kommentar

Heisann

Har hært at Norton Systemworks kan flytte programmer fra en partisjon til en annen.

Jeg har ikke prøvd dette selv, men da andre ting i systemworks funker fint.. så regner jeg med at dette også vil funke..

Lykke til..

_______

Mvh.

Knuty

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-20 15:49, jenat66 skrev:

Hei!

Du vil ikke få problemer med E:, hvis du bare sørger for å partisjonerer den nye harddisken din med fdisk ved første oppstart etter montering.

Dette fordi den nye HD vil få stasjonsnavn D, G, H osv...

John Erik

Så de eksisterende stasjonene blir som de er nå, bare at en stasjon på den nye harddisken legger seg inn der jeg hadde den andre( stasjon D i dette tilfelle) ?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-20 15:59, Sjenever skrev:

Quote:

On 2002-03-20 15:49, jenat66 skrev:

Hei!

Du vil ikke få problemer med E:, hvis du bare sørger for å partisjonerer den nye harddisken din med fdisk ved første oppstart etter montering.

Dette fordi den nye HD vil få stasjonsnavn D, G, H osv...

John Erik

Så de eksisterende stasjonene blir som de er nå, bare at en stasjon på den nye harddisken legger seg inn der jeg hadde den andre( stasjon D i dette tilfelle) ?

Det stemmer. Forutsatt at du oppretter en primærpartisjon på din nye HD.

John Erik

[ Denne Melding var redigert av: jenat66 på 2002-03-20 16:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...