Gå til innhold

Lage en database...

Anbefalte innlegg

Hallo, nå har det seg sånn at jeg hoster 2 sider. Begge er Counter-Strike claner (ikke klag :p), jeg vil lage en side der jeg får opp brukere med forskjellig info:

- Navn

- Nick

- Steam ID

- Alder

Denne siden skal bare jeg og de andre overhodene få tak i, så en knapp eller to der vi kan enkelt legge til, slette, endre etc hadde også vært kos. Dette er foreløpig info jeg trenger, hvordan går jeg så frem? Som sagt, kan litt HTML og litt sånn. Men SQL og PHP er jeg blank. Jeg stjal (ja fydda) Visual Basic fra IT ansvarlig på jobben, han sitter forsatt bundet og uten mat. Så hvis det er enklere å lage en database der så si i fra. Trenger ALL hjelp! :blush:

Endret av nAD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaok, har ihvertfall denne kodesnutten som jeg fant da jeg lagde admin login system, da tenker jeg på at det _kun_ fins admin logins via den login greiea dere har.

<?php
function session_checker(){ 
if(!session_is_registered('username')){ 
header("location: http://www.digitaldomination.org/~los/hovedside.php?side=login");
exit(); 
} 
}
?>

håper det hjalp?

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg vil opprette et database system, der index fila henter frem de lagrede infone. Jeg vil ha et søke alteternativ.

Info jeg vil ha med er:

-Navn

-Nick

-alder

-steamid

-access nivå

Vil ha en "admin" knapp som jeg kan endre info, legge til ny person og slette personen.

Skal prøve meg med basic i mårra/seinere i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har et scripts som gjør akkurat dette, jeg driver å bygger selv :)

se på http://www.digitaldomination.org/~los/

tar meg _veldig_ kort tid å gjøre slik bare at admins ser det :)

Hvis du finner en raskere kontaktmåte enn å snakke sammen på dette forumet (msn eller irc eller kanskje noe annet) så kan du nevne det på PM :thumbup:

edit: hvis noen skulle finne på å klage på designet på siden så kan jeg si at det _ikke_ er prioritert!

Skriver koden for så å designe senere :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...