abcd423417984 Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 det kan være en ide å lage en ny guide (fortsettelse) for å få det mer ryddig Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Skulle lage flere ja, har bare litt problemer at jeg i utgangspunktet ikke har hatt internett tilgang på 12 dager, og sliter litt med det framover og. Så fint om andre fortsetter så får jeg komme tilbake til det senere. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. mars 2004 Del Skrevet 13. mars 2004 (endret) litt mer avansert remote... IF IF er en genial sak, det lare deg bestemme mer enn hva som skal sje hvis noen sier noe, du kan få det til å gå kun på 1 host, mange hoster, 1 nick osv... en enkel if setning: on *:text:op:?:{ if ( $nick == aklla ) { /mode #hardware.no +o aklla } else { halt } } denne er veldig simpel, hvis jeg(aklla) sier op på msg, så får jeg op, men hvis invictus sier op, så skjer det ingenting la oss se litt nærmere på denne setningen if ( $nick == aklla ) denne kan byttes ut meg ganske mye, du kan f.eks ha host der, man kan ha at man bare skal få på hvis man er på en eller flere andre kanaler. å bruke $nick når det gjelder på er veldig usikkert, hvem som helst kan ta ett nick, men hosten er det ikke like lett å sette inn, men bruk ALDRI $host i noe av det jeg skriver! hvis du skal ha hosten til noen andre, så skriv $wildsite eller $address $host går kun på din egen host, altså ikke brukbar i if setninger i remote hvis du skal bruke en av disse, må du også forandre nicket til hosten eller address, disse får du ved å ta en /whois du kan lage så mange if setninger du vil etter hverandre, som dette: on *:text:op:?:{ if ( $nick == aklla ) { /mode #hardware.no +o aklla } if ( $nick == invictus ) { /mode #hardware.no +o invictus } else { halt } } mer kommer senere Endret 13. april 2004 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 hmm, si hva jeg skal ta nå da, jeg vet ikke helt om jeg går litt fort fram her eller... Lenke til kommentar
moesen Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 hmm, si hva jeg skal ta nå da, jeg vet ikke helt om jeg går litt fort fram her eller... dialogs? Forandre farge å dill å dall med klokka i mirc? [tt.mm.ss] Enkelt awayscript? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Enkelt awayscript? Hva med det jeg skrev på side én? Hvis du vil ha med hvor lenge du har vært vekke er ikke det så vanskelig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 jeg ble spurt om klokke og noe greier, her kommer det: gå på options>IRC>Messages helt øverst der står det Timestamp Events:, lag en hake der og skriv dette inn etter Events [HH:nn:ss] da får du helt vanelig klokke foran alt som skjer, som dette: [23:45:29] * RootTux0 is now known as RootTux du kan få dato også, men det blir bare rotete og dumt, men her kommer det: hvis du skirver det slik: [yyyy mm dd HH:nn:ss] så får du dette foran alt som skjer: [2004 03 15 23:48:23] eller slik: [yyyy mmmm dddd HH:nn:ss] da får du det sånn: [2004 March Monday 23:49:50] farger: trykk på det som ser ut som fargestifter, så får du opp hvordan , det er lett, lag det akkurat slik du vil ha det men husk å ikke ha lik farge på bakgrunnen som du har på noe tekst Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 kan ikke noen komme med noe smarte script som dere har laget ut ifra det jeg har laget? eller script du har laget som ikke funker helt slik det skal, husk å holde det litt simpelt, ikke som Toolshed sitt søke script Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 neivel, ikke gjør det over... her kommer neste(og siste?) del variabler: dette er ett veldig fint og lett(?) kommando å bruke, med variabler kan man sette noe i ett script, og bruke det senere i ett annet her er 2 script som bruker variabler on *:text:"passord":?:/set %voice $wildsite on *:text:voice*:#hardware.no:{ if ( $wildsite == %voice ) { /mode #hardware +vvv $2- } else { halt } } dette scriptet gjør at man kan ha ganske høy sikkerhet, og mulighet til å endre hvordan det funker fra en eller annen pc, bare med ett passord og en kommando... med /set %voice $wildsite så setter den variablen %voice med $wildsite, denne kan endres med $address etter variablen %voice er satt, så kan du bruke %voice overalt, i så mange script du vil, så vil hosten til den som skrev passordet sist komme der det står %voice. jeg er ikke så god til å lage slik hjelp til mirc scripting, så dere må gjerne komme med problemer, forslag til script jeg kan legge ut, eller noe som gjør at folk faktisk kan forstå hvordan man kan sette opp og konstruere bra og feilfrie script enkelt. hvis dette ikke skjer kommer jeg kanskje ikke til å skrive noe mer hjelp til dere her Lenke til kommentar
Ziplink Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kan dere bugs på mirc da????? Sier noen for det jeg ^^ Høyre klikk på "About" knappen på toolbar så kommer det opp en smylie Gå inn på About og trykk på mirc iconet så kommer det gamle. Gå inn på about og klikk på nesa til han fyren så skal det komme pipe tone Gå inn på About og skriv "arnie" så skal ARNIE komme opp *Kan nesten alt om mIRC koding osv.* Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Kan dere bugs på mirc da????? Sier noen for det jeg ^^ Høyre klikk på "About" knappen på toolbar så kommer det opp en smylie Gå inn på About og trykk på mirc iconet så kommer det gamle. Gå inn på about og klikk på nesa til han fyren så skal det komme pipe tone Gå inn på About og skriv "arnie" så skal ARNIE komme opp *Kan nesten alt om mIRC koding osv.* det er ikke bugs, det er noe Khaled har lagt til i mirc, bug er en feil i kodingen, som ikke skal være der... det der er bare funny stuff... kan ikke du ta denne introduksjonen ett hakk videre da, du som kan nesten alt... Lenke til kommentar
Ziplink Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Easter Eggs da.. men det er døds mye bugs i kodingen og.. Lenke til kommentar
BLATZOR Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 forsto meg ikke på der der om OP greiern..det virket ikke.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 BLATZOR: sjekk her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=218530&hl= der er fortsettelsen, og hvis du skifter ut nick og kanal, så skal den funke har forresten funnet en delay bug i mirc, så man kan gjøre ting en stund etter man blir kicket, passer perfekt til takeover på kanaler Lenke til kommentar
aknutsen Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 BLATZOR: sjekk her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=218530&hl=der er fortsettelsen, og hvis du skifter ut nick og kanal, så skal den funke har forresten funnet en delay bug i mirc, så man kan gjøre ting en stund etter man blir kicket, passer perfekt til takeover på kanaler Hva du kan gjøre etter du er kicka da? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 kan f.eks kicke andre, fjerne ban osv... har ikke forsket så mye på det enda, kommer nok heller ikke til å gjøre det heller... Lenke til kommentar
IgNerA Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 on *:text:op:?:{ if ( $nick == aklla ) { /mode #hardware.no +o aklla } if ( $nick == invictus ) { /mode #hardware.no +o invictus } else { halt } } Der må du sende op i msg. Hva er koden for at du kan skrive op i chan? Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Bytt ut "?" med f.eks. "#", altså on *:TEXT:op:#: { } Hvis du vil den skal gjelde både i kanal og på priv bruker du *, altså on *:TEXT:op:*: { } Merk at den koden er rimelig usikker, da jeg kan gå inn med nicket "aklla" og få op. Koden kan også forenkles slik: on *:TEXT:op:?: { if (($nick == aklla) || ($nick == invictus)) { mode #hardware.no +o $nick } } "else { halt }" er unødvendig her. Tegnene "||" betyr "ELLER". Hvis vi vil ha "OG" bruker vi "&&". Eksempel: on *:JOIN:#hardware.no: { if (($nick == aklla) && ($me isop $chan)) { mode $chan +o $nick } } $nick referer til klienten som trigger remoten. $me er enkelt og greit edg selv. $chan er den kanalen hvor remoten skjer. "$me isop $chan" betyr at jeg må være op på kanalen. Endret 30. mai 2007 av DrKarlsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå