andreh Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Den siste tiden har mitt ePox HK, AMD Athlon 900mhz vært ustabilt. Det kjæsjet veldig ofte under oppstarten, så jeg måtte som regel trykke 1-5 ganger på restart før den bootet uten å hengeseg opp. Den kunne henge seg opp når som helst under oppstarten. Nå plutselig får jeg feilmld: Unmountable_boot_volume Stop: 0x82F862C8, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000. Link til liknende problem Jeg kommer heller ikke inn i sikkerhetsmodus. Skal prøve å få oppgradert BIOS, og se om det hjelper. Skal prøve å finne noen fine guider til det Har lest at det kan ha noe med at maskinen ikke finner en "mounted" HD. ?? Ellers lurer jeg på hva dette kan være for noe? Og hvordan jeg løser problemet? Endret 29. februar 2004 av andreh Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Har du prøvd å boote CD til Recovery Console, så chkdsk /r. Det fungerte for meg. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 HD som holder på å kvelle kanskje? Backup-time, bare i tilfelle... Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 hadde akkurat samme feilmeldingen på en pc jeg holdt på med. Den holdt på å gjøre meg gal. Det viste seg at det var cd-rom'en som var problemet i den maskina, ville rett og slett ikke stå som slave. Satte den som master på ide-port 2 og da funka alt helt fortreffelig, ikke hatt den feilmeldinga siden, og maskina er dønn stabil Lenke til kommentar
andreh Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har drevet å styrt mye med cd-rom og floppy i det siste. dvs at jeg har tatt ut og inn cd-rommer og floppy stasjoner. fordi jeg har brukt de til min nye pc. nå har jeg kun en cdr-stasjon og ingen floppy i maskinen. jeg skal prøve følgende: 1. Har du prøvd å boote CD til Recovery Console, så chkdsk /r. Det fungerte for meg. 2. Oppgradere Bios 3. Det viste seg at det var cd-rom'en som var problemet i den maskina, ville rett og slett ikke stå som slave. Satte den som master på ide-port 2 og da funka alt helt fortreffelig, ikke hatt den feilmeldinga siden, og maskina er dønn stabil. Til slutt vil jeg kommentere dette: HD som holder på å kvelle kanskje? Backup-time, bare i tilfelle... Har backup av det viktigste. Men skulle gjerne hatt backup av litt til. Hvordan får jeg til det om jeg ikke kommer til safe-mode? ingen brenner prog. som funger i dos. andre muligheter? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 ... ingen brenner prog. som funger i dos. andre muligheter? Norton Ghost kan brenne til CD i DOS. Lenke til kommentar
andreh Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 ... ingen brenner prog. som funger i dos. andre muligheter? Norton Ghost kan brenne til CD i DOS. Ok, har aldri prøvd dette før men. Det finnes sikkert en guide på nettet. Kanskje du vet om noen steder der jeg lett kan lære hvordan? Lenke til kommentar
andreh Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har nå prøvd å boote CD til Recovery Console, så chkdsk /r. Prøvd 2 ganger, og begge gangene stoppet den helt etter 52%. Enten så låste maskinen seg, ellers så var jeg veldig utolmodig, selv om jeg lot den stå der i en 5-10min tid. Den stoppet hvertfall på 52% begge gangene. Vil en løsning være å ta backup av alt det viktige jeg har der, også formate, installere XP på nytt. Dette har løst de fleste andre problemer jeg har hatt, vil dette også løse dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå