skrall Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hei, Lurte på hvor mye man kan skru opp vcore før cpu tar skade. Vil cpu'ens levetid minkes? Default på hovedkortet er 1,65V. Amd xp 2500+ @ 3200+ (11*200) Lenke til kommentar
menT4l Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Over 2.1volt over lengre tid er ikke anbefalt, elektromigrasjon kan da oppstå og CPU'en begynner gradvis å klokke dårligere\dør momentant. Siden du ikke sier hvilket hovedkort du har får jeg vel bare ta utgangspunkt i det vanligste for Socket-A her på forumet, nemlig Abit nf7-s. På disse bør en ikke gå så altfor langt over 1.9vcore over lengre tid uten ekstra kjøling av mosfets. Så: Om du har abit nf7-s kan du prøve og sjekke temperaturen du har ved 1.9vcore, øk selvfølgelig gradvis til temperaturen stopper deg, og om du kommer til 1.9 og tempen enda er fin vil jeg råde deg til å si stopp. Lenke til kommentar
R.S.S Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Har et lignende spørsmål , så jeg poster det her istedet for å opprette ny post: Jeg har samme CPU og hovedkortet er asus a7n8x deluxe, hvor høy spenning kan jeg ha? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Du kan ha så høy spenning som du får satt den til, men CPUen din tåler sannsynligvis ikke mer enn skrall sin. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Min gamle gamle P1 ligger på 2,8 Volt.. den er orginal klokka... (200 Mhz)... skjelden er fordel å ha over 2 volt på nye cpu`er.. Veldig god kjøling, så går det jo bra, men ikke over lang tid.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Har et lignende spørsmål , så jeg poster det her istedet for å opprette ny post: Jeg har samme CPU og hovedkortet er asus a7n8x deluxe, hvor høy spenning kan jeg ha? Jeg har gitt så mye volt jeg kan på det hk, og kjører fint og stabilt på 175*12.5(amd xp1700+). På vannkjøling,50 grader prime95 load, vel og merke passivt, altså uten vifte på radiatoren. Jeg skal skifte hk snart, akkurat fordi hk ikke kan gi mer spenning til cpu eller dimm. Mosfettene er bare litt over lunkne. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Har et lignende spørsmål , så jeg poster det her istedet for å opprette ny post: Jeg har samme CPU og hovedkortet er asus a7n8x deluxe, hvor høy spenning kan jeg ha? Jeg har gitt så mye volt jeg kan på det hk, og kjører fint og stabilt på 175*12.5(amd xp1700+). På vannkjøling,50 grader prime95 load, vel og merke passivt, altså uten vifte på radiatoren. Jeg skal skifte hk snart, akkurat fordi hk ikke kan gi mer spenning til cpu eller dimm. Mosfettene er bare litt over lunkne. hva er maks? får ikke til å sette mer enn 1,85V jeg... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Det er max. Derfor jeg skal kjøpe nytt hk, vil ikke begi meg inn på en volt-mod helt enda (om det i det hele tatt er mulig på dette kortet.). Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Barton tåler høy spenning med god kjøling. Hørte om japanere som har gitt dem 2,5v i månedsvis.... Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 min tålte 2.2v en god stund... men det blei bråstopp en dag (luftkjøling) Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Hvor mye spenning kan jeg gi uten noen form for kjøling på mosfets? Har NF7-s v2, xp2500+ og vannkjøling. Den overstiger ikke over 50 grader med 2.03 i volt i prime Lenke til kommentar
cmt Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hvor ligger disse mye omtalte mosfets? Hvordan ser de ut? Litt n00bete dette her kanskje men Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Hvor ligger disse mye omtalte mosfets? Hvordan ser de ut? Litt n00bete dette her kanskje men Mosefets er de litt store transistorene som sitter ved siden av cpu-sokkelen... Endret 7. mars 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå