Gå til innhold

Hvor mye spenning tåler cpu?

skrall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over 2.1volt over lengre tid er ikke anbefalt, elektromigrasjon kan da oppstå og CPU'en begynner gradvis å klokke dårligere\dør momentant. Siden du ikke sier hvilket hovedkort du har får jeg vel bare ta utgangspunkt i det vanligste for Socket-A her på forumet, nemlig Abit nf7-s. På disse bør en ikke gå så altfor langt over 1.9vcore over lengre tid uten ekstra kjøling av mosfets.

Så: Om du har abit nf7-s kan du prøve og sjekke temperaturen du har ved 1.9vcore, øk selvfølgelig gradvis til temperaturen stopper deg, og om du kommer til 1.9 og tempen enda er fin vil jeg råde deg til å si stopp.

Lenke til kommentar
Har et lignende spørsmål , så jeg poster det her istedet for å opprette ny post:

Jeg har samme CPU og hovedkortet er asus a7n8x deluxe, hvor høy spenning kan jeg ha?

Jeg har gitt så mye volt jeg kan på det hk, og kjører fint og stabilt på 175*12.5(amd xp1700+). På vannkjøling,50 grader prime95 load, vel og merke passivt, altså uten vifte på radiatoren. Jeg skal skifte hk snart, akkurat fordi hk ikke kan gi mer spenning til cpu eller dimm. Mosfettene er bare litt over lunkne.

Lenke til kommentar
Har et lignende spørsmål , så jeg poster det her istedet for å opprette ny post:

Jeg har samme CPU og hovedkortet er asus a7n8x deluxe, hvor høy spenning kan jeg ha?

Jeg har gitt så mye volt jeg kan på det hk, og kjører fint og stabilt på 175*12.5(amd xp1700+). På vannkjøling,50 grader prime95 load, vel og merke passivt, altså uten vifte på radiatoren. Jeg skal skifte hk snart, akkurat fordi hk ikke kan gi mer spenning til cpu eller dimm. Mosfettene er bare litt over lunkne.

hva er maks? får ikke til å sette mer enn 1,85V jeg... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...