Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gah, skaff deg en ny host. home.no.net :thumbup:

Ellers er det pinlig tydelig at du er ny i gamet ;)

* Mønster som bakgrunn gjør seg sjelden.

* Bilder her og der ser uryddig ut

* Prøv å begrense området du har innhold på - det bidrar til ryddighet

* Likte senepsfargen rundt menygreia di, men menyfarger kræsjer totalt

* Boris på en side? :wow:

Gir meg der og lar de proffe ta over

forresten; frames? :thumbdown:

Endret av enden
Lenke til kommentar
*tar sats og sparker denne til riktig kategori*

Og du traff på første forsøk! :woot:

For det første får iallefall jeg to schvære popups. Dette trekker VELDIG ned!

• Rammesettet ser det ut som er noe templategreier, og passer overhodet ikke med resten. Å si at du har laget denne siden blir vel egentlig feil.
  • BITTELITT tekst og noen misplaced bilder er vel ikke akkurat noe å skryte av.
  • Bakgrunnen er desverre forferdelig.
  • Forskjellig bakgrunn på sidene, gir et rotete inntrykk
  • Rotete, forskjellig og så forskjellige farger på tekst er ikke bra.
  • Basedesignet (utenfor hovedramma) er fint, men som sagt er det jo en template.

Vil anbefale deg å lage helt _din egen_ side, og sanke litt inspirasjon først.

Nå må vil nok desverre litt langt ned på skalaen;

pc1.gif

Lenke til kommentar

er vi i det brutale hjørnet idag pc..?

Ikke ta dette som et forsøk på å skremme deg vekk herfra, men heller som et forsøk på å skremme deg til å prestere bedre :p

Neida - du aner ikke hvor mye pepper jeg fikk da jeg viste min første side her. Det krever mot å komme med noe du har laget. Keep it up!

Noen råd på veien:

* Start med en enkel venstremeny og hovedområde - begge med rene enkle flater

* Få inn samme design på alle sider - lag den ene siden som mal og copy/paste

* Bestem deg for headere og tekster før du begynner

* fyll inn med mer tekst. Det er vrient med førstesider, men det hjelper innmari på det visuelle

* Når du føler deg moden så ta en titt på inspirasjoene til PoleCat og lek litt med andre ting - spør oss i forumet så hjelper vi deg gjere.

Ser du koder selv, og all creds for det. Her er folk som er rå på kode (jeg drømmer personlig HTML og CSS om natta) og de råeste designerene. Alle er mer enn villige til å gi hint og råd på veien :)

Hjertlig velkommen til webdesigfamilien - for vi er en stor happy familie :D

edit; skrivefeil er min største fiende :(

ps; skryt av ilderskalaen til PoleCat og kall den fin så har du fått en ny bestevenn ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

enden har rett. Sorry. Var (kanskje) ikke meninga å være så hard. ;)

Men ut fra topic og post ber du jo ikke om så mye heller da...

Følg endens råd, det er bare å prøve og feile. Det er egentlig ikke så mye som skal til, om du selv er motivert for det. ;)

PS: ilderskalaen rokker! :green:

Lenke til kommentar

Virker som menyen og ramma rundt selve siden var noe nettstedet/hjemmeside generatoren hadde gjort for deg?

Får ingen popups her :p men det er kanskje fordi jeg har skrudd av dette i Opera ;)

En merkelig side, noe rotete og hmm ja, veldig typisk hjemmesidegeneratorgreie. (Vet ikke om det er det men, føltes litt sånn ut :roll: )

Ellers vet jeg ikke, siden "Comrader" var ikke i samme stil som resten, og overskriften på den siden var alt for dårlig kontrast med bakgrunnen, er så vidt jeg ser teksten.

Virker som du har planer om å gjøre siden mest om Morrowind. Slik som det er nå, var det ikke noe innhold på siden (men hvem er flinke til det, på min egen side har jeg ikke stort heller :blush: )

Jeg vil nok gitt stryk, men et sted må du jo starte og ikke alle start er vellykket ;)

Lenke til kommentar
Seriøst, har ikke du noe form for Pop-Up killer..? Tror ikke jeg hadde overlevd uten det.. Nyter det hver gang killeren gir et lite pip..:)

Et pip må jo være mer plagsomt enn en popup eller to! Ingen lyd fra popups med Opera ;)

Uansett; Dette er seriøst en startover-side. Skaff deg litt inspirasjon og start helt på nytt ;)

Lenke til kommentar
Seriøst, har ikke du noe form for Pop-Up killer..? Tror ikke jeg hadde overlevd uten det.. Nyter det hver gang killeren gir et lite pip..:)

Et pip må jo være mer plagsomt enn en popup eller to! Ingen lyd fra popups med Opera ;)

Uansett; Dette er seriøst en startover-side. Skaff deg litt inspirasjon og start helt på nytt ;)

Vel, det kan jo justeres i Settings hva som skal skje.. Syns det er fint med et lite pip. Det er såpass svakt at om du hører musikk merker du det ikke en gang.

Lenke til kommentar

Pop-ups = aldri moro :no:

Bakgrunn = velg en annen :wow:

Tekst = velg en annen farge, flytt den lengre vekk fra det oransje (f.eks. ved hjelp av en tabell med cellpadding) :thumbup:

"The Grim Reaper" havner på to linjer ved MouseOver. :thumbdown:

Men dette er en start iallefall! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...