Boralis Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hei, har nå testet 4 stk A64 cpuèr 2 stk 3000 og 2 stk 3400 det som er merkelig her er at jeg klokker like mye/lite uansett hvilken kjøling jeg bruker. Har testet alle 4 med boxed kjøler , med vannkjøling og med vann/peltier , det samme er det samme kommer like langt uansett hvilket av de tre alternativene som brukes dette gjelder for alle 4 cpuène. Noen formeninger om dette?? Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 hvor langt kommer du da? og hva slags hk har du brukt? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Bruker gigabyte sitt nForce 3 kort og kommer til 230 -eller 231 på fsb , dette gjelder alle cpuène. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Gigabyte GA-K8N? Er ikke sikkert hk vil mere en 450-460ddr... Hovedkortet støtter 400+ ddr i følge gigabyte.. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Enten er det minnekontrolleren som ikke vil over 230, eller så er det chipsettet som ikke takler det. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Det er akkurat det jeg lurer på og har en mistanke til minnekontrollern, men samtidig var jo det litt rart da man ser flere som har kjørt disse høyere , prøvde også litt på et via basert hk det klarte heller ikke høyere. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 ... høres ut som om minnekontrolleren som ikke takler frekvensene. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Feilpostet. Flyttes til overklokking-delen på overklokking.no Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Agp/pci lås? Psu? Tror at det er hovedkortet som stopper deg her, siden du klokker alle like mye (og ikke mer). Tror de første kortene til a64 ikke egner seg til klokking, så ser ut til at Abit må komme med et underverk snart Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Det er agp lås på kortet men ikke pci lås Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 I risk for å høres ut som en idiot, så virker det ganske så opplagt på meg at den manglende PCI-låsen som lager problemer for overklokking av AMD64, ikke CPU'en selv. Jeg trodde dette var et velkjennt problem blant AMD overklokkere? .. Og PCI'enhetene klarer jo ikke å yte noe mer uansett hva kjøling du bruker på CPU, så det virker helt logisk på meg. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? .. -Stigma Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 IMO så virker det idiotisk at de ikke har PCI-lock. PCi-enhetene er da like skadbare som skjermkortet, Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Det er agp lås på kortet men ikke pci lås Hvordan hardisk bruker du? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 IMO så virker det idiotisk at de ikke har PCI-lock.PCi-enhetene er da like skadbare som skjermkortet, Jeg tror dette er pga. noe teknisk, ikke fordi at de "ikke gadd". PCI lock har vært standard på de fleste hovedkort i ganske langt tid. Det er nok en grunn for at de ikke har det på disse nyese HK'ene for AMD64. Forsovidt kan du vel teoretisk unnvike problemet ved å ha ingen PCI-enheter, og bruke en IDE-kontroller med egen PCI lock eller som tåler hastigheten, til å styre harddisken. Selvfølgelig er det ikke mye praktisk, da du som regel har lyst å bruke PCI-slots'ene til ett eller annet, f. eks. et OK lydkort. Hmm forresten.... det er det vel en del onboard greier på hovedkortet som bruker PCI-bus for å regulere hastigheten også... så det er ikke nødvendigvis mulig å ommgå problemet. -Stigma Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Vet at mangel på pci lås kan være problemet , men synest dette er litt rart da jeg ser andre har klokket cpuène lengre og de mangler jo dette de og . så var det en som spurte hvilken hd jeg brukte der har jeg prøvd med en raptor en 160 gb sata og en 120 ata alle er WD Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Folk som hadde klokket a64 langt mente jeg at de brukte en pci ide kontroller eller .no (husker ikke helt hva) men dette hjalp de i allefall et stykke på vei. Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Hvordan klokker du AMD 64? Har en AMD 64 3200+, får ikke klokket mer en 2150 ghz, Multiplieren er låst til 10, prøvde litt med clockgen men får ikke økt multiplieren mer en 10 og Vcoren er på max 1,550 V. Har en Asus k8v deluxe hovedkort. Har vært inne i biosen men det var ikke mye å leke med... Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Du kan nok bare stille FSB, og med litt ok kjøling så skal du nok klare KANSKJE 2400 mhz med det kortet. Må bare stille opp vcore littegranne. Det har de i allefall gjrot de som har overklokket. Kortet ditt har vel en grense på 1,7v tror jeg. Bare pass på temperatur du. Men a64 3200 er jo så bra fra før av. Btw.. dette er en av grunnene til at jeg kjøper amd xp barton nå og ikke a 64, pga slappe OC-resultater. Så kjøper når a64 kommer på socket 939:D Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Folk som hadde klokket a64 langt mente jeg at de brukte en pci ide kontroller eller .no (husker ikke helt hva) men dette hjalp de i allefall et stykke på vei. Yepp, dette stemmer. Alle gode OC resultater jeg har hørt om fra AMD64 har brukt PCI-kontroller for harddrive (pga PCI-lock). Tydeligvis er harddisken en av de mer følsomme komponentene. Jeg ville prøvd det snekker'n, om du har noe du kan bruke. Men det funger ikke med hvilken som helst tror jeg. -Stigma Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Tviler på at det er den integrerte harddiskkontrollern som ikke lar han klokke høyere. Har selv vært oppe i HTT-hastighet på 295 MHz uten stabilitetsproblemer av noe slag. Var vel oppe i 320 MHz async, men testa ikke så mye da kjedsomheten tok overhånd... Hvis du derimot bruker SATA-disker på en ekstern SATA-brikke/kort han det væra at man kan støte på problemer, men syns uansett 230 MHz virka veldig lavt. Jeg må inrømme at jeg har en liten mistanke om at det kan være hovedkortet kombinert med CPU som stopper, akkurat av hvilken grunn veit jeg ikke. Jeg klarer 2,52 GHz Prime-stabilt på 1,7 V, men om jeg stiller spenninga videre opp klarer jeg ikke noe mer av den grunn... kjekka klarte vel heller ikke noe mer på K8NNXP-kortet sitt heller, enda han har Prometeia og CPUen klarte han å kjøre mye høyere på et AN50R. Edit: Kjører Gigabyte K8N selv som er ganske likt bygd opp som K8NNXP, men med en litt annen plassering av "dippeduttene". Endret 1. mars 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå