Gå til innhold

Spille backup på ps2 - hva anbefales

csm-101

Anbefalte innlegg

Jeg har lodda litt på skolen osv (elektronikk) og selv om jeg ikke er den beste til å lodde, kan jeg si at det var komplett umulig for meg å lodde på en venn av meg sin playstation2. (Hans ble ødelagt etter han prøvde det selv)

En annen venn av meg fikk lodda maskinen sin av en såkalt proff, men den maskina funka elendig, endte med at han kjøpte en NTSC maskin.

Så hvis du skal ha ordentlig mod anbefaler jeg å bruke en butikk som du kan stole 100% og som KUN har fått bra kritikk, ellers kan det fort koste deg alt for mye.

Jeg ville enten gått får slide card eller flip top med swap magic eller codebreaker (vet ikke hvem som er best, men codebreaker er nyere tror jeg)

Ps2: Tja de fleste brenne program har mulighet for å lage en iso, prøv feks. Alcohol 120%, den funker utmerket for meg (har dog kun brent ps1, men tror ikke det skal være så mye vanskeligere med en ps2 plate).

Anbefaler deg at du er tolmodig og brenner på laveste hastighet, og kjøper BRA kvalitets cd'er/dvd'er playstation er EKSTREMT kresen.

Rookie_NO: Modchips er fullt lovelig, eier man en playstation eier man den og da sier det seg selv at man kan bruke den som dasspapir om man vil? Eller installere en modchip. No-cd patch'er er vel heller ikke ulovlig hvis man eier produktet (og jeg må si det er teit hvis en no-cd patch post blir slettet, med mindre den inneholder en link til en side hvor man kan laste ned hele spill osv, det er ikke lov)

Hva slags CD'er burde jeg kjøpe for å brenne ps2 spill? (merke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ripper 2 Gold er en ganske grei chip etter min mening. Den er visstnok ikke SÅ forferdelig ille å montere og har bra funksjoner.

www.modnet.no chipper den for 1200,- sist jeg sjekka, og det er det vel egentlig verdt når jeg ser hvor vanskelig det er. :scared:

Lenke til kommentar
Jeg har lodda litt på skolen osv (elektronikk) og selv om jeg ikke er den beste til å lodde, kan jeg si at det var komplett umulig for meg å lodde på en venn av meg sin playstation2. (Hans ble ødelagt etter han prøvde det selv)

En annen venn av meg fikk lodda maskinen sin av en såkalt proff, men den maskina funka elendig, endte med at han kjøpte en NTSC maskin.

Så hvis du skal ha ordentlig mod anbefaler jeg å bruke en butikk som du kan stole 100% og som KUN har fått bra kritikk, ellers kan det fort koste deg alt for mye.

Jeg ville enten gått får slide card eller flip top med swap magic eller codebreaker (vet ikke hvem som er best, men codebreaker er nyere tror jeg)

Ps2: Tja de fleste brenne program har mulighet for å lage en iso, prøv feks. Alcohol 120%, den funker utmerket for meg (har dog kun brent ps1, men tror ikke det skal være så mye vanskeligere med en ps2 plate).

Anbefaler deg at du er tolmodig og brenner på laveste hastighet, og kjøper BRA kvalitets cd'er/dvd'er playstation er EKSTREMT kresen.

Rookie_NO: Modchips er fullt lovelig, eier man en playstation eier man den og da sier det seg selv at man kan bruke den som dasspapir om man vil? Eller installere en modchip. No-cd patch'er er vel heller ikke ulovlig hvis man eier produktet (og jeg må si det er teit hvis en no-cd patch post blir slettet, med mindre den inneholder en link til en side hvor man kan laste ned hele spill osv, det er ikke lov)

Jeg bruker verbatim, litt dyrere enn andre merker men du får jo kopier som varer lenge (med visse billig plater forsvinner dataen pga dårlig farge kjemikalier eller no).

Har forresten prøv swap magic nå, og kjøpt meg dvd-brenner, og alle spilla jeg har prøvd så langt har funket utmerket. (FFX, SSX3 blandt annet)

Til deg som kom med bilkomentaren: Nei altså sier seg selv at visse ting (biler) som kan brukes til å sette andres liv i fare må ha begrensninger ved hjelp av loven. Men kjøper du en seng foreksempel kan ingen stoppe deg å bygge den om til en sofa.

Uansett er det lovelig å ta backups av spill o.l. da må du jo også ha en lovelig måte å spille dem på?

Edit: Og ja har selv ødelagt mange ps2 spill (av varierene grunner) og er aldri noe gøy å miste 500 kroner. Men heldigvis greide jeg å ta noen backups nå som jeg har dvd-brenner.

Kan anbefale slide card/flip top til alle som har lyst å ha en backup løsning som ikke er så sinnsykt dyr, og som du selv kan installere KUN ved hjelp av en skrutrekker (funker stort sett dårlig med cd-er og dvd-rips, men perfekt med dvd-iso (kan hende du må ta en tur på www.swapmagicfix.com hvis du ikke får et spill til å starte på første forsøk)

Swap magic lar deg også velge PAL eller NTSC farget, så du kan spille NTSC spill med farget uten å ha støtte for det på tv'en... men det blir en tjukk stripe nederst fordi NTSC har 100 mindre vertikale linjer enn PAL

Endret av Kebabxt
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det jeg kan si ser at:

Modchip er lovlig å innstalere i din egen maskin! :cool:

Det er jo mange nettbutikker som selger slike chiper - og de hadde blitt stanset for lenge siden om det ikke hadde vært lov. Tror heller ikke det er noen lov som forhindrer deg i å spille brente PS2 plater.. det er vel selve brenningen av plater som du ikke har originalen av selv som er forbudt...!!

Har forresten Slide Card / Swap Magic selv og det funker svært bra :thumbs: ... slipper og lodde - selv om lodding igrunn ikke er så mye pes...

=)

Det er lov å brenne kopibeskyttet materiale, så lenge det er til eget bruk, eller sikkerhetskopi. Jeg tror dere har hørt om gråsonen...

Lenke til kommentar

Du brenner ikke ps2-spill på cd-er. Du brenner de på en DVD, for et spill tar 2-3 GB. Jeg har prøvd med noen DVD+R fra Packard Bell, og de virket fint med film på. Jeg tror ikke det spiller noen rolle bare det er en DVD-R eller en DVD+R.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...