csm-101 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg trenger hjelp av dere til å finne den beste løsningen for meg og er takknemlig for alle mulige kommentarer og tips. --- Har en Ps2-silver (v9 om jeg ikke tar feil) Har kikket rundt på forumet her og har kommet frem til et par forskjellige løsninger: - Sende maskina til en guru som fikser alt for meg - Kjøpe chip og lodde selv - Slide card og swap disc Jeg kan ingenting om lodding og vil ikke ta sjansen på det. Har dog noen bekjente som har vært borti en loddebolt før, de kan kanskje plages... Idéelt sett, vil jeg ha en løsning som gjør at jeg slipper å åpne maskina. Jeg trenger i utgangspunktet kun ha mulighet for å spille pal-backuper. Slik jeg ser det, er det rimeligste og enkleste og gå til innkjøp av slide card og en swap disc. Dette koster $40 har jeg sett og krever såvidt jeg vet ingen inngrep i maskinen. Har noen her erfaring med dette, vet noe om fordeler/ulemper med dette? Lodde selv er i utgangspunktet den løsningen jeg helst vil unngå. Men for en person med noe erfaring med lodding - er det vanskelig? Hvilke risikoer har man? Worst-case scenario? Slik jeg ser det er den nest beste løsningen (men den dyreste) og få en fyr som har ordentlig peil til å gjøre det for meg. "problemet" er jo selvsagt at det er dyrt (ser at hammar.no tar 1600,- for dms3v9-chipen). Hvis jeg går for en slik løsning, vil jeg helst unngå å sende maskina i posten og er dermed avhengig av at det finnes noen i Oslo-området som kan gjøre dette for meg. Noen som har erfaring med dette, eller vet om folk man kan stole på, som ikke tar altfor mye betalt for dette? --- Er det andre løsninger jeg har oversett? Jeg trenger hjelp til å bestemme meg, har dere forslag/kommentarer/tips er jeg takknemlig. Tips til butikker som er rimelige og til å stole på mottas også med takk. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Hvorfor blir ikke sånne poster(e) som dette (ute)stengt? Hvis dette ikke er pirat virksomhet så veit ikke jeg... Men link til hvor man finner no-cd patch, det er pirat-virksomhet! Lenke til kommentar
csm-101 Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Hvis du kan utdype hva som er piratvirksomhet med dette, skal du få et seriøst svar. Bryter innlegget med retningslinjene etter din mening, kan du sende en beskjed til moderatorene. Endret 2. mars 2004 av csm-101 Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Er ikke akkurat piratvirksomhet.. men likevel ulovlig. Spille backup er vel ikke ulovlig, men det å modde Ps2 ER ulovlig. Anbefaler deg å flytte til Italia, for der er det nemlig blitt lovlig. Men ikke her til lands.. Endret 2. mars 2004 av Excelsion Lenke til kommentar
csm-101 Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2004 Er ikke akkurat piratvirksomhet.. men likevel ulovlig.Spille backup er vel ikke ulovlig, men det å modde Ps2 ER ulovlig. Anbefaler deg å flytte til Italia, for der er det nemlig blitt lovlig. Men ikke her til lands.. Nå drar vi jo litt off-topic her, men forklar meg gjerne hva som er ulovlig med å modde min ps2? Jeg har da lov til å gjøre akkurat hva jeg vil med mine ting. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Modchips er faktisk lov, selv om nettiketten ikke akkurat indikerer det, så vennligst hold dere on-topic Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 (endret) Modchips er jo ikke lov... Og at en mod'er mener at det er lov er jo helt på trynet! Post rapportert! Sakset direkte fra retningslinjene #8 (Hva er piratvirksomhet) : <Sitat>Hvorfor er informasjon om modchips forbudt? Kort sagt; modchips brukes til å spille av brente CDer på konsoller. Dette er direkte oppfordring til piratkopiering, og går derfor også under "informasjon som kan lede til piratvirksomhet". <Sitat slutt> Dette har tydeligvis blitt skrevet etter at jeg påpekte at det skulle være forbudt å informere om hvor man kan få tak i no-cd patcher, mens modchipping var helt lovlig. Det siste jeg ville var å sørge for å stenge for mod-chip snakk, men heller åpne for folk som faktisk bruker no-cd patcher helt lovlig (ja de finnes). Endret 3. mars 2004 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Modchips er jo ikke lov... Og at en mod'er mener at det er lov er jo helt på trynet!Post rapportert! Sakset direkte fra retningslinjene #8 (Hva er piratvirksomhet) : <Sitat>Hvorfor er informasjon om modchips forbudt? Kort sagt; modchips brukes til å spille av brente CDer på konsoller. Dette er direkte oppfordring til piratkopiering, og går derfor også under "informasjon som kan lede til piratvirksomhet". <Sitat slutt> Dette har tydeligvis blitt skrevet etter at jeg påpekte at det skulle være forbudt å informere om hvor man kan få tak i no-cd patcher, mens modchipping var helt lovlig. Det siste jeg ville var å sørge for å stenge for mod-chip snakk, men heller åpne for folk som faktisk bruker no-cd patcher helt lovlig (ja de finnes). At folk ikke snart lærer. Modchips er fullt lovlig, det er hva du bruker dem til etter at de er montert som KAN være ulovlig. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. mars 2004 Del Skrevet 3. mars 2004 Hør på meg nå Rookie_NO: Jeg stengte en tråd nesten prikk lik denne for en stund tilbake. Da fikk jeg en melding om at modchips ER lov å diskutere. Meldingen kom fra TST hvis det er av interesse. At det forsatt står i nettiketten er bare å beklage (ingen har tatt ansvaret med å gjøre det tydligvis...). Skulle noen ha noe å si om lovligheten rundt modchips så for all del ikke ta det her. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Runpune & Ernie : Forklar meg da forskjellen på modchip og en no-cd patch... Jeg er ikke ute etter å kverulere med dere, jeg bare lurer på hvorfor i ¤#¤#" det er forskjell på disse to. En no-cd patch er for å slippe å ødelegge/drasse med cd'ene sine overalt. En mod-chip er for å slippe ødelegge/kopiere original cd'ene. Hvorfor er no-cd forbudt og mod-chipping lovlig HER på forumet??? Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Du kunne kankskje prøvd med Swap Magic? Da trenger du verken mod-chip eller annen form for lodding så du beholder garantien + at du ikke gjør noe ulovlig (tror jeg ) Lenke til kommentar
Stigen2003 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det jeg kan si ser at: Modchip er lovlig å innstalere i din egen maskin! Det er jo mange nettbutikker som selger slike chiper - og de hadde blitt stanset for lenge siden om det ikke hadde vært lov. Tror heller ikke det er noen lov som forhindrer deg i å spille brente PS2 plater.. det er vel selve brenningen av plater som du ikke har originalen av selv som er forbudt...!! Har forresten Slide Card / Swap Magic selv og det funker svært bra ... slipper og lodde - selv om lodding igrunn ikke er så mye pes... =) Lenke til kommentar
ps2 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 ... hm... er det noen som har et program som brukes til å lage backup av en ps2 plate? just a link or a name would be nice... Lenke til kommentar
Dr.Roger Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Mod-chip kan jo skade laseren i maskinen din... hadde det en gang... (det var psx og den ble ubrukelig etter noen dager...) Lenke til kommentar
Kebabxt Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Jeg har lodda litt på skolen osv (elektronikk) og selv om jeg ikke er den beste til å lodde, kan jeg si at det var komplett umulig for meg å lodde på en venn av meg sin playstation2. (Hans ble ødelagt etter han prøvde det selv) En annen venn av meg fikk lodda maskinen sin av en såkalt proff, men den maskina funka elendig, endte med at han kjøpte en NTSC maskin. Så hvis du skal ha ordentlig mod anbefaler jeg å bruke en butikk som du kan stole 100% og som KUN har fått bra kritikk, ellers kan det fort koste deg alt for mye. Jeg ville enten gått får slide card eller flip top med swap magic eller codebreaker (vet ikke hvem som er best, men codebreaker er nyere tror jeg) Ps2: Tja de fleste brenne program har mulighet for å lage en iso, prøv feks. Alcohol 120%, den funker utmerket for meg (har dog kun brent ps1, men tror ikke det skal være så mye vanskeligere med en ps2 plate). Anbefaler deg at du er tolmodig og brenner på laveste hastighet, og kjøper BRA kvalitets cd'er/dvd'er playstation er EKSTREMT kresen. Rookie_NO: Modchips er fullt lovelig, eier man en playstation eier man den og da sier det seg selv at man kan bruke den som dasspapir om man vil? Eller installere en modchip. No-cd patch'er er vel heller ikke ulovlig hvis man eier produktet (og jeg må si det er teit hvis en no-cd patch post blir slettet, med mindre den inneholder en link til en side hvor man kan laste ned hele spill osv, det er ikke lov) Endret 18. mars 2004 av Kebabxt Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har vel aldri påstått at modchip er ulovlig?? Jeg mener bare at chipping leder minst like mye til pirating som no-cd patcher! Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Hvorfor er det slik at hver gang noen stiller mod/nocd/cd-backup/cd-image-mount spørsmål, kommer alltid første svaret fra noen som SPILLER politiet? De fleste av oss er IKKE pirater og det er bare irriterende. Er det bare for å øke antall inlegg? Typisk scenario: 1. Modchip/nocd 2. Ulovlig!!! 3. saklig svar ... diskusjon om lovlighet 8. saklig svar 9. svar fra mod med evt. stenging av tråd og advarsel Mitt forslag: 1. 3. 8. 9., hvis nødvendig Er det mange som fortsetter å gi tips om ulovlige ting her på forumet etter de får advarsel fra mod? Tviler på det. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Hvorfor er det slik at hver gang noen stiller mod/nocd/cd-backup/cd-image-mount spørsmål, kommer alltid første svaret fra noen som SPILLER politiet? De fleste av oss er IKKE pirater og det er bare irriterende. Er det bare for å øke antall inlegg? Typisk scenario: 1. Modchip/nocd 2. Ulovlig!!! 3. saklig svar ... diskusjon om lovlighet 8. saklig svar 9. svar fra mod med evt. stenging av tråd og advarsel Mitt forslag: 1. 3. 8. 9., hvis nødvendig Er det mange som fortsetter å gi tips om ulovlige ting her på forumet etter de får advarsel fra mod? Tviler på det. Ja det er for å øke antall innlegg, det gir meg mer sosial status og får meg til å bli mer akspetert av samfunnet generelt. Saken er at jeg blei utestengt fordi jeg forklarte hvor man fikk tak i no-cd patcher. Da jeg ba om en forklaring på hvorfor i all verden det var forskjell på en no-cd patch og en mod-chip fikk jeg bare "Veit ikke, det skal vi se på..." svaret. For min del vil jeg gjerne diskutere mod-chips, men da vil jeg kunne diskutere no-cd patcher (ikke cracker) også! Og det er nok av liksomsnut her, om ikke jeg skal bli beskyldt for det også Endret 19. mars 2004 av Rookie_NO Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Helt enig! Nå skjønner jeg første inlegget ditt litt bedre. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Rookie_NO: Modchips er fullt lovelig, eier man en playstation eier man den og da sier det seg selv at man kan bruke den som dasspapir om man vil? Eller installere en modchip. No-cd patch'er er vel heller ikke ulovlig hvis man eier produktet (og jeg må si det er teit hvis en no-cd patch post blir slettet, med mindre den inneholder en link til en side hvor man kan laste ned hele spill osv, det er ikke lov) Sitter og tenker litt på den uttalelsen...... Det er vel slik at dersom du eier noe så kan man gjøre akkurat hva man vil med det........om man kan bruke det/få det godkjent etterpå er en helt annen ting. F.eks.....kan du gjøre hva du vil med bilen din? Ja....men du får den ikke godkjent dersom den avviker fra fastsatte regler. Når det gjelder modding o.l. så er det egentlig litt på kanten etter min mening. Jeg har selv en syvåring som selv styrer med PS2'en. Han er ganske flink da, men det er ikke alltid at han husker å legge cd'ene inn i coveret etter bruk og da skal det ikke mye til før det blir noen skraper. Kunne godt tenkt meg å modde min egen PS2, men er som sagt usikker på lovligheten her. Dessuten så kan det jo være at den blir ødelagt. Snart så blir det vel slutt på alt salg av spill, og alt kommer til å bli online Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå