Gå til innhold

se internettside som ftp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om det går an å se en internettside som en ftp-mappe. Noe som inneholder parent folder, html-filer, bilder osv...

Er dette mulig?

Dersom hosten din har "directory indexes" skjer dette automatisk om du kjører uten index/default fil i rooten på mappa.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det går an å se en internettside som en ftp-mappe. Noe som inneholder parent folder, html-filer, bilder osv...

Er dette mulig?

Dersom hosten din har "directory indexes" skjer dette automatisk om du kjører uten index/default fil i rooten på mappa.

Jojo, men si at jeg går inn på Demoted.org og vil se hvilke filer som ligger her. Det er det jeg vil frem til.

Edit: Ser at alle mappene er forbudt på demoted ja :laugh: , men dere forstår pointet (håper jeg)

Endret av Flanger
Lenke til kommentar

Er dette mulig?

Jojo, men si at jeg går inn på Demoted.org og vil se hvilke filer som ligger her. Det er det jeg vil frem til.

Jeg har slått det av, av akkurat den grunnen du nevner nå. ;)

Lenke til kommentar

Du kan jo bare bruke programmet Offline Explorer og laste ned alt sammen da. Da havner det også i rett kategori, men det kan jo bli litt plagsomt hvis du skal gjøre det for ALLE websider du finner.

NB: Plagiering av andres sider er noe vi ikke ønsker ;)

Lenke til kommentar
Du kan jo bare bruke programmet Offline Explorer og laste ned alt sammen da. Da havner det også i rett kategori, men det kan jo bli litt plagsomt hvis du skal gjøre det for ALLE websider du finner.

NB: Plagiering av andres sider er noe vi ikke ønsker ;)

Det er bare det at internettsiden til skolen min har fjernet linken til en side med bilder. Denne siden er jeg ganske sikker på at fins ennå, og jeg vil derfor gjerne finne den. ;)

Endret av Flanger
Lenke til kommentar
Problemet løses med å bruke .htaccess (guide)

Du lager ei fil i notepad som sier:

Options +Indexes

og lagrer den som ".htaccess" og IKKE .htaccess.txt eller lignende.

Hjelper strengt tatt lite om du ikke har tilgang til å laste opp .htaccess på en annen sin server. ;) (som i dette tilfellet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...