Kristian S Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg har akkurat bygget en ny PC og installert Windows osv. I tillegg til de 2 onboard nettverkskortene på hovedkortet har jeg installert et trådløst d-link nettverkskort. Hver gang jeg starter PC'en får jeg denne feilmeldingen: "A duplicate name exists on the network" Jeg har prøvd å skiftet navnet uten at dette har hjulpet. Jeg har disablet de nettverkskortene jeg ikke bruker. Hardware: Asus A7N8X-E Deluxe (Med 2 onboard nettverkskort som jeg har disablet) D-Link DWL-520+ Jeg får ikke kontakt med en av PC'ene i nettverket, men med alle de andre. Den aktuelle PC'en får også kontakt med alle andre enn min. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 hva heter din pc? hva heter den andre? IP? andre nettverksinfo (HW er her uinteressant) Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Hilde-May og paralyzed Vi får tildelt IP-adresse automatisk fra en trådløs D-link router. paralyzed har 192.168.0.127 Hilde-May har 192.168.0.195 Det har ikke noe med at det er bindestrek å gjøre i navnet da vi hadde et annet navn før uten at det gjorde noen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå