Gry Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Som ved ett trylleslag forsvant alle mine mapper under innboksen i Outlook Express. Jeg skulle lukke programmet, og dermed var de borte.... Jeg har funnet filene igjen på maskinen, men når jeg prøver å importere de på nytt igjen, vil de ikke importeres, selv om jeg velger "alle mapper". Det er bare mappen "sendte elementer" som lar seg importere. Jeg har også prøvd å legge dbx filene inn på en annen maskin, men uten hell. Noen gode råd? Hilsen Gry Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg regner med du gjorde følgende?: Fil - Importere - Meldinger - Microsoft Espress 6.0 - Neste - Importere e-post fra en OE6-identitet (eller lager) - ok? Hadde litt av det samme problemet selv. To ganger faktisk. Den ene gangen skulle jeg brenne e-postene på en cd, altså dbx-filene. Den gangen gikk det ikke. Andre gangen forsvant ganske enkelt profilen min i XP, slik at jeg måtte lage ny, men fant igjen dbx-filene og resten av brukerprofilens kataloger. Da gikk jeg frem som øverst og valgte "Importere e-post fra en OE6-identitet" og hentet de fra den gamle profilen. Har du prøvd å legge dbx-filene inn hvor de skal ligge på profilen din? Som regel skal de ligger her, i hvert fall på XP: Documents and Settings / "Navnet på profilen du skal ha dbx-filene i" / Lokale Innstillinger / Programdata / Identities / En hel masse kryptiske bokstaver og tall / Microsoft / Outlook Express Prøv å legg dbx-filene inn der og så gå inn i Express og importer dem slik som jeg først skrev, så er det en liten sjanse for at det fungerer. *skulle egentlig ha lagt meg, men tenkte å være snill og prøve å hjelpe til i hvert fall * Lenke til kommentar
Gry Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare - meget snilt av deg Jeg har sjekket dbx filene mine, og alle ligger der de skal ligge. Det er det som er så merkelig at det bare er mappen sendte elementer som importers - selv om jeg importerer hovedidentitet som du beskrev. Selv om mappene ligger der - er det akkurat som om det ikke kan opprettes kontakt med de, om du skjønner..... Hilsen Gry Lenke til kommentar
Gry Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Her er løsningen: Filen folders.dbx var skadet, slik at ved å endre navn på folders.dbx filen ble det automatisk opprettet en ny, og dermed var all epost på plass igjen. Så enkelt - likevel så vanskelig Hilsen Gry Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Bra at du fant det ut i hvert fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå