Gå til innhold

Mistet mail - Express 6.0


Gry

Anbefalte innlegg

Som ved ett trylleslag forsvant alle mine mapper under innboksen i Outlook Express. Jeg skulle lukke programmet, og dermed var de borte....

 

Jeg har funnet filene igjen på maskinen, men når jeg prøver å importere de på nytt igjen, vil de ikke importeres, selv om jeg velger "alle mapper". Det er bare mappen "sendte elementer" som lar seg importere.

 

Jeg har også prøvd å legge dbx filene inn på en annen maskin, men uten hell.

 

Noen gode råd?

 

Hilsen Gry

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med du gjorde følgende?:

 

Fil - Importere - Meldinger - Microsoft Espress 6.0 - Neste - Importere e-post fra en OE6-identitet (eller lager) - ok?

 

Hadde litt av det samme problemet selv. To ganger faktisk. Den ene gangen skulle jeg brenne e-postene på en cd, altså dbx-filene. Den gangen gikk det ikke.

 

Andre gangen forsvant ganske enkelt profilen min i XP, slik at jeg måtte lage ny, men fant igjen dbx-filene og resten av brukerprofilens kataloger. Da gikk jeg frem som øverst og valgte "Importere e-post fra en OE6-identitet" og hentet de fra den gamle profilen.

 

Har du prøvd å legge dbx-filene inn hvor de skal ligge på profilen din?

 

Som regel skal de ligger her, i hvert fall på XP:

 

Documents and Settings / "Navnet på profilen du skal ha dbx-filene i" / Lokale Innstillinger / Programdata / Identities / En hel masse kryptiske bokstaver og tall / Microsoft / Outlook Express

 

Prøv å legg dbx-filene inn der og så gå inn i Express og importer dem slik som jeg først skrev, så er det en liten sjanse for at det fungerer.

 

*skulle egentlig ha lagt meg, men tenkte å være snill og prøve å hjelpe til i hvert fall :yes: *

Lenke til kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare - meget snilt av deg :yes:

 

Jeg har sjekket dbx filene mine, og alle ligger der de skal ligge. Det er det som er så merkelig at det bare er mappen sendte elementer som importers - selv om jeg importerer hovedidentitet som du beskrev.

 

Selv om mappene ligger der - er det akkurat som om det ikke kan opprettes kontakt med de, om du skjønner.....

 

Hilsen Gry

Lenke til kommentar

Her er løsningen:

 

Filen folders.dbx var skadet, slik at ved å endre navn på folders.dbx filen ble det automatisk opprettet en ny, og dermed var all epost på plass igjen.

 

Så enkelt - likevel så vanskelig :cry:

 

Hilsen Gry

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...