dubeldarr78 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 for ftp og irc DCC... etter å ha gjort dette restartet jeg pc og router og etter dette opplevde jeg at jeg konstant fikk LOWID på eMule og gule LEDS på torrentstorm (vekselsvis, men ikke på begge samtidig)... etter dette var jeg i kontakt med NGT flere ganger, og til sist var jeg ute hos dem på Lysaker hvor de reinstallerte standardkonfigurasjonene som routeren kom med, men det hjalp ikke stort.... det jeg ikke skjønner er at siden jeg fikk ADSL fra NGT i august i fjor har jeg aldri måttet åpne noen porter for at p2p-programmene skal kjøre fint, har bare installert dem og startet klientene.... og lasta opp og ned det linja mi har klart.... og nå synes det som om jeg må route for hvert jæla program... Hvorfor?????? jeg har Charlie 1500 fra NGT med Cisco677 router bruker helst emule (porter som tydeligvis er i portrangen 4660-4712 tcp&udp) og torrentstorm (6881-6991) er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det her til å funke igjen, så hadde jeg blitt veldig glad... (og ja jeg har lest gjennom tidligere poster om eMule lowid, men ingen av dem har løst problema). Har blant annet nyttet flere ulike test(kontakt)-sider for eMule for å sjekke om jeg får kontakt med påkrevde porter, men får beskjed om ingen kontakt, bak "stealth" firewall. Har hørt at routeren min maks takler omlag 15 NAT'er før den blir ustabil så jeg må tydeligvis finne på noen smarte grep for å begrense disse NAT'ene.... frustrert hilsen fra morten t Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Om du er nødt å route eller "forwarde" (dvs bruke NAT i Cisco-en vel ?) så kan du forwarde alle porter til din maskin. Du trenger ikke gjøre det for hvert enkelt program. Da kjører du heller software firewall på din datamaskin og får kontroll der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå