nucleuz Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hei! Har da fått installert Tiscali ADSL og ein Billion Router. Har 3 maskiner: 1. Mac -fungerar flott 2. Win2k - fungerar flott 3. XP - ikkje fult så bra Alle tre er kobla opp mot routeren. Problemet er at 1 & 2 koblar opp med full hastighet ( har 702/128 plan ), mens på nummer 3 får eg knapt surfa på nettet og lastar ned nye Thunderbird med 0.5kbits hastighet, så den er på nett, men det er treigare enn ISDN.... Er hovudsaklig mac menneske, så: er det ei eller anna setting som må fiksast på XP for at denne skal få full hastighet på nettverket?? Har kobla av alle firewalls og settingar for å sjå om dette skulle ha noko å seie, men no har eg hacka rundt i 2 timar og har fortsatt ikkje fått ned ThunderBird Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg har samme linje som deg, og innimellom synes jeg også at det går sinnsvakt tregt. Bruker også XP, men har ikke testa med andre maskiner / hardware. _ johanf ps: bare poster for å følge tråden. Lenke til kommentar
nucleuz Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Har du vore nedpå 0.5kbit??? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg satt en stund i forrige uke og lurte på om jeg skulle pakke ut igjen 56K modemet mitt. _ johanf Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Det er nok utrolig å gå ned i 0.5 KB/s. Det skjer jo ikke med vanlig modem engang Kanskje du laster ned og laster opp altfor mye. Det forårsaker slike problemer. Spesielt når du laster opp mye - alt går tregt da Lenke til kommentar
nucleuz Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Vel: fekk ADSL i dag tidleg, har ikkje akkurat lasta ned mykje.... og opplastning har ikkje skjedd i det heile tatt.... Høyrte i dag av ein venn at det kanskje har med Service pack 1 fra M$ å gjere. Må installerere Win2k for å sjå om det er det som gjer det. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Er spent på reinstallasjonen din, nucleuz - la oss høre hvordan det går! _ johanf Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Grunnen til at min linje var treg, var min egen feil - det stod en telefon tilkobla i et telefonstikk, i tillegg til telefonen som står koblet til i splitteren. Jeg fjerna den som ikke skal stå i, og vips - FULL SPEED! _ johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå