Petterahl Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Etter jeg har vært på hytta nå en uke så har det kommet noen rare hvite prikker inne i slangene i vannkjølingen min Og er brunt lag der vannet skiller med luften i tanken min Er dette farlig? Har waterchill og kjøler cpu hk og skjermkort Har ikke merket noe dårlige tempraturer. Kan det være alger? Har tatt batterivann og den hvite "drikken" som fulgte med waterchill settet Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Farlig i den forstand er det vel neppe. Klarer ikke å forestille meg helt de hvite prikkene, men så lenge du ikke merker noen dårligere temperaturer så.. Hvis det er alger så kan det hende at gjennomstrømingen i blokkene blir mindre etterhvert som det legger seg lag. Hvis du vil så er det vel ikke værre enn å bytte vann. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Har merket at de hvite prikkene sitter fast i slangene. Så jeg tror det ikke hjelper å bytte vann Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 rense slangene?? kjøre systemet med eddik.. er ikke det det som skal fjerne sånne merker?? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 rense slangene?? kjøre systemet med eddik.. er ikke det det som skal fjerne sånne merker?? sånne merker? eh, hvordan merker Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 rense slangene?? kjøre systemet med eddik.. er ikke det det som skal fjerne sånne merker?? sånne merker? eh, hvordan merker DOH. De hvite prikkene som henger fast i slangen kanskje! Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 rense slangene?? kjøre systemet med eddik.. er ikke det det som skal fjerne sånne merker?? sånne merker? eh, hvordan merker DOH. De hvite prikkene som henger fast i slangen kanskje! Hmm, kanskje Men det ligger masse i tanken oxo, jeg kan ta på dem så får jeg dem på fingenren De sitter ikke helt fast, men de ligger stille når systemet er på Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Og er brunt lag der vannet skiller med luften i tanken min Auda... Regner med at du bruker litt kjølevæske eller noe lignende i tillegg og ikke bare rent vann? Hvis du bare bruker vann som eneste væske så er det jo en ideell yngleplass for alger og bakterier... Prøv å ta en dæsj kjølevæske oppi for å se om det tar kål på det du har grodd frem - uansett bør du skifte vann hvis/når kjølevæsken får disse greiene til å løsne. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Da kan du bare "spyle" slangen fra vasken omtrent. HVis de detter av med stort trykk. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 De hvite prikkene kan være kalk eller klor. Du har sikkert brukt springvann bruk heller batterivann kjøp det på biltema. Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 les over! han HAR batterivann! Lenke til kommentar
Køddemannen Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 kansje det er surmelk?? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har brukt Batterivann fra Statoil og Waterchill - Anti Algae Fluid som fulgte med Jeg bruke hele den guffa som fulgte med Og på den står det Dosage: 1/4 (approx. 6ml) pr. complete system fill/re-fill) Var det feil å ta alt sammen da? Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 bruk ett eller annet sterkt noe som løser opp de "prikkene" da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå