Gå til innhold

Hvite prikker i vannkjølingen!

Anbefalte innlegg

Etter jeg har vært på hytta nå en uke så har det kommet noen rare hvite prikker inne i slangene i vannkjølingen min :cry:

Og er brunt lag der vannet skiller med luften i tanken min :cry:

Er dette farlig? Har waterchill og kjøler cpu hk og skjermkort

Har ikke merket noe dårlige tempraturer.

Kan det være alger? Har tatt batterivann og den hvite "drikken" som fulgte med waterchill settet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Farlig i den forstand er det vel neppe. Klarer ikke å forestille meg helt de hvite prikkene, men så lenge du ikke merker noen dårligere temperaturer så..

Hvis det er alger så kan det hende at gjennomstrømingen i blokkene blir mindre etterhvert som det legger seg lag. Hvis du vil så er det vel ikke værre enn å bytte vann.

Lenke til kommentar
rense slangene?? kjøre systemet med eddik.. er ikke det det som skal fjerne sånne merker??

sånne merker? eh, hvordan merker

DOH. De hvite prikkene som henger fast i slangen kanskje! :p

Hmm, kanskje

Men det ligger masse i tanken oxo, jeg kan ta på dem så får jeg dem på fingenren

De sitter ikke helt fast, men de ligger stille når systemet er på

Lenke til kommentar
Og er brunt lag der vannet skiller med luften i tanken min

Auda...

Regner med at du bruker litt kjølevæske eller noe lignende i tillegg og ikke bare rent vann? Hvis du bare bruker vann som eneste væske så er det jo en ideell yngleplass for alger og bakterier...

Prøv å ta en dæsj kjølevæske oppi for å se om det tar kål på det du har grodd frem - uansett bør du skifte vann hvis/når kjølevæsken får disse greiene til å løsne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...