satanjapan Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hei Jeg har ikke mye peiling på lyd anlegg skal ha et lyd anlegg som skal spille for 230 stk i en gymsal som er 30x26 m Prisen skal helst ikke komme over 10 000kr max 15 000kr trenger høytalere og forsterker. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Kan CV V15-f høytalere og NAD C372 som forsterker funke nok bra til det? Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Funker fett det. Men du må ringe inn til hifiklubben, tror ikke de for de høytalerane inn i buttiken før på veldig lenge.... Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 De kan vel funke de..... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Det enkleste er vel å leie et anlegg for en kortere periode. Et anlegg som kan spille bra i et såpass stort lokale er jo ikke akkurat ideelt å bruke i stua, så du får muligens problemer med etterbruken hvis du kjøper. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Objektivt synes jeg hverken at de høyttalerne hører hjemme i noe stort lokale eller i stua. Dynga..... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hvorfor kjøpe når du kan leie? Hvis anlegget bare skal være der i en kort periode, eller for et arrangement er det litt sløvt å kjøpe. Lei deg et greit PA-anlegg, du. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Objektivt synes jeg hverken at de høyttalerne hører hjemme i noe stort lokale eller i stua. Dynga..... er det dårlige høytalere? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Hvorfor kjøpe når du kan leie? Hvis anlegget bare skal være der i en kort periode, eller for et arrangement er det litt sløvt å kjøpe. Lei deg et greit PA-anlegg, du. skal bruke de hjemme også Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Objektivt synes jeg hverken at de høyttalerne hører hjemme i noe stort lokale eller i stua. Dynga..... er det dårlige høytalere? Mange, ink meg synes det. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Lydteamet har veldig mye bra utstyr til utleie, kontakt dem å få dem til å sette opp et anlegg til ditt bruk. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hvorfor kjøpe når du kan leie? Hvis anlegget bare skal være der i en kort periode, eller for et arrangement er det litt sløvt å kjøpe. Lei deg et greit PA-anlegg, du. skal bruke de hjemme også Gymsalen er over 700 kvadrat, du trenger et PA anlegg. Cerwin Vega V15-F er en hjemmehøyttaler. Det lar seg neppe gjøre å finne noe som fungerer bra både i en stor gymsal og hjemme. Du vil ha i pose og sekk, det lar seg skjeldent gjøre. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg ville leid et greit anlegg fra et firma i nærheten. Hvis lokalet er i bergen, vil jeg anbefale PAP. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg ville leid et greit anlegg fra et firma i nærheten. Hvis lokalet er i bergen, vil jeg anbefale PAP. Helt enig. Vil utvilsomt gi best resultat. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) er denne mye bedre? er vanskelig og få lånt pa-anlegg her i narvik Endret 28. februar 2004 av Dennis87 Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 er denne mye bedre? er vanskelig og få lånt pa-anlegg her i narvik Det er hjemmehøyttalere, lokalet er over 700 kvadrat. Både V15-F og CLSC-15 er hjemmehøyttalere. Har bare hørt V15-F, men jeg tviler på resultatet blir spesielt mye bedre med CLSC-15. Sjekk gulesider, det er sikkert mulig å få leid PA i Narvik. Lenke til kommentar
McMort Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 er vanskelig og få lånt pa-anlegg her i narvik Det er vel sikkert ett eller annet lyd- og lysfirma der oppe også, om ikke så kan du vel høre med høgskolen der oppe--- høgskoler pleier å ha slikt utstyr tilgjengelig... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Det er hjemmehøyttalere, lokalet er over 700 kvadrat. Dette er en veldig grei oppsummering ja. Du skal med andre ord fylle et areale som er minst 20 ganger større enn en stor stue. Høyttalere/forsterkere som er tilpasset 'vanlig' bruk (les: rom på max. 20-30 kvm) vil falle helt igjennom i et stort lokale selv om de tilsynelatende spiller ekstremt høyt (ikke at det er noe kvalitetstegn nødvendigvis...) i mindre rom. Endret 28. februar 2004 av Shimano Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 jeg hadde tenkt og bruke høytalerne hjemme på rommet mitt også siden jeg tar fra egen lomme, og vi trenger ikke super lyd der oppe vi skal bare snakke i dem og spille bakgrunds musikk og litt høyt av og til når vi viser spill filmer osv og gidder ikke bruke flere 10 tusen på anlegg Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Objektivt synes jeg hverken at de høyttalerne hører hjemme i noe stort lokale eller i stua. Dynga..... Du har ikke peiling. Cerwin vega er jo noen av verdens beste høytalere. Pluss at de er ganske rimlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå