Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får IKKE internett på PCen. Hva kan være galt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har 2 pcer i huset.

Har nettop kjøpt meg nytt hovedkort med IC7-MAX3, integrert nettverkskort i det. Når jeg kobbler til internett i kortet så kommer jeg meg ikke ut på nett.

Har en anen PC med anet nettverkskort med samme instillinger, og da kommer jeg meg ut på nettet.

I tilegg får jo 2 nettverkstilkoblinger på IC7-MAX kortet mitt, HVORFOR? Har jo bare 1 nettverkskort og det er intregrert.

Har sjekka dette (Kvalito nett):

- Har kobbla meg til via en nettverksresurs som alt er i bruk (Standard med kvalito)

- Sjekka at det er automatisk IP adresse

- Ikke brannmur

- Ikke proxy/router eller noe tull (bare direkte fra ADSL modem)

Hvorfor får jeg ikke nett på IC7-MAX3 pcen min :cry: `?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres sikkert merkelig ut men det er det eneste som funker her i huset. Jeg _må_ sette manuel ip-adresse ellers kommer jeg meg ikke på nett, dns må du også sette. Har du prøvd det?

Kvalito skal ha automatisk ip og dns.

Uansett kommer jeg meg jo ut på den andre pcen med de instillingene når jeg kobbler adsl modemet til den.

Driverne er 100% installert, og det står at pcen finner tilkoblingene.

Lenke til kommentar
Dette høres sikkert merkelig ut men det er det eneste som funker her i huset. Jeg _må_ sette manuel ip-adresse ellers kommer jeg meg ikke på nett, dns må du også sette. Har du prøvd det?

Kvalito skal ha automatisk ip og dns.

Uansett kommer jeg meg jo ut på den andre pcen med de instillingene når jeg kobbler adsl modemet til den.

Driverne er 100% installert, og det står at pcen finner tilkoblingene.

Er fult klar over det, samme gjelder ngt.

Forøvrig funket hovedpc'n med automatisk ip-adresse helt til jeg koblet til den andre. Da måtte jeg ha manuell på begge.

Verdt et forsøk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...