slime mold Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 å herregud, var det virkelig nødvendig å komme med den der? tror du virkelig ikke jeg har googlet? eneste jeg fant var det greiene om at jeg måtte sigen opp for dilldall...når det er så enkelt at han bare la linken rett inn her, hvorfor gjøre det vanskeligere!? Synes ikke du skal snerre på folkene som prøver å hjelpe deg. Du kunne f.eks. ha forklart at du ikke fant frem med Google før du spurte. Linux-miljøet er dessverre ganske vandt til at nybegynnere ikke gidder å lese dokumentasjon, søke eller på andre måter finne ut av ting selv, og da er det lett å kjefte litt. Du kan unngå å bli utsatt for dette ved først prøve å finne ut av ting selv (som du tydeligvis gjorde denne gangen), og så, om du likevel må spørre, still spørsmålet og forklar hva du har gjort for å prøve å finne ut av det selv. Lenke til kommentar
drall Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Må skryte litt av pc'n min nå. Den driver å "prelinker" (optimerer programstart), og CPU står konstant på 100% (dette er en jobb som linux-boxer driver med i bakgrunnen en del, spesiellt den første uka du har dem har jeg intrykk av. Kansje de blir berdige etterhvert?). Eneste måten jeg kan merke det på er at CPU-grafen står konstant på 100%... Litt bedre å kjøre prelink selv ved behov kanskje? Ingen grunn til å prelinke på nytt hvis du ikke har lagt inn noe nytt. Prelinking tar maks 15 minutt på en gammel k6-2 350mhz. Skriver du 'top' i en terminal får du opp liste over mest cpu-brukende prosesser (evt. andre ved valg). Sannsynligvis har du prelink som en cron-jobb som blir kjørt en gang per dag (elns), som regel totalt unødvending. (btw. Hvis du bruker nvidia-drivere og qt/kde, må du kompilere qt/kde uten opengl-støtte for at prelinking skal fungere i det hele tatt.) Endret 29. februar 2004 av drall Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Takk for alle svar. Men blir litt forvirret. Så burde jeg velg Mandrake, SuSe eller Fedora Linux???? Jeg vil helst begynne med det som er lettest. Forresten; kan man bruke programmer som egentlig er til Windows på Linux?? Sånn som Microsoft Office og annet?? Endret 1. mars 2004 av steinslett Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Takk for alle svar. Men blir litt forvirret. Så burde jeg velg Mandrake, SuSe eller Fedora Linux???? Jeg vil helst begynne med det som er lettest. Alle tre er gode. Mandrake er kanskje lettest, men du lærer nok mest av Fedora. Forresten; kan man bruke programmer som egentlig er til Windows på Linux?? Sånn som Microsoft Office og annet?? Til en viss grad(via WINE), men ikke stol for mye på det. OpenOffice er en utmerket kontorpakke til Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå