rc-halv Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg har Windows Xp Home, men har tenkt på å bytte til Linux . Men jeg er ikke helt sikker på hvilken versjon, og hvor jg burde kjøpe/få tak i dette. Og hvilken versjon med tanke på pris og hva som anbefales?? Kan noen hjelpe mg?? Takker for svar!! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) jeg har også lyst til å begynne med linux. hva med skins da? har sett noen fete desktop-screnshots her på forumet EDIT: ehm...er jo feilpostet...burde være på LINUX forumet Endret 28. februar 2004 av Dimensionx Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 *Hives over til Linux-guruenes hjemsted* Lenke til kommentar
yosss Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg vil anbefale deg å begynne med Mandrake Linux eller SuSE Linux. Mandrake er gratis mens SuSE koster penger. Disse to er vel de enkleste. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Både gnome og KDE har masse fine skinns. art.gnome.org (trur eg). KDE spør noen andre. Du har jo en haug med andre desktops/WMs også a la fluxbox icewm blackbox men disse er ikke spesielt like windows... Må skryte litt av pc'n min nå. Den driver å "prelinker" (optimerer programstart), og CPU står konstant på 100% (dette er en jobb som linux-boxer driver med i bakgrunnen en del, spesiellt den første uka du har dem har jeg intrykk av. Kansje de blir berdige etterhvert?). Eneste måten jeg kan merke det på er at CPU-grafen står konstant på 100%... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg vil anbefale deg å begynne med Mandrake Linux eller SuSE Linux. Mandrake er gratis mens SuSE koster penger. Disse to er vel de enkleste. Bare for ordens skyld: SuSE har en versjon som er gratis. Den som koster penger har noen ekstra programmer, og ekstra moduler til YaST for konfigurasjon av noen forskjellige servere. Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg vil anbefale deg å begynne med Mandrake Linux eller SuSE Linux. Mandrake er gratis mens SuSE koster penger. Disse to er vel de enkleste. Var litt inne på Mandrake siden, men kunne ikke se noen plasser at det var gratis. Hvilket av produktene da?? Hehe..takk "Blib" som flyttet det til Linux-forumet! Lenke til kommentar
TMH Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Mandrake er det jeg bruker - beste linuxen for nybegynnere!! Lenke til kommentar
TMH Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Litt problemer med Wlan drivere Lenke til kommentar
yosss Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Var litt inne på Mandrake siden, men kunne ikke se noen plasser at det var gratis. Hvilket av produktene da?? Mandrake Linux 9.2 kan lastes ned her: http://www.mandrakelinux.com/en/ftp.php3 Endret 28. februar 2004 av yosss Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 SuSE er fullt og helt gratis. Eneste er at de ikke gir ut ISO-filer, noe jeg bare syns er bra. Jeg digger FTP-installasjonen framfor evig nedlasting av ISO, brenning på Windows maskin og så installasjon. Bare følg SuSE 9.0 guiden helt øverst i forumet her. Alt som følger med professional versjonene kan som regel lastes ned uansett. SuSE 9.0 er flott for en nybegynner! Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hvorfor har ingen nevnt Fedora enda? Det er definitivt en aktuell distribusjon. Ellers sier jeg som jeg sier til alle; Om du vil trives i Linux, bør du gå inn for å _LÆRE_ det. DVS, har du et problem i Linux, ikke "lev med det", men prøv å fikse det! I begynnelsen er det alltid hardt. Jeg forstod ikke BÆRET av filsystem eller noe i startren. Men, etter hvert som problemene kom, og gikk igjen () så ble det gang. Og, når du kan det, så vender du ikke tilbake. I promise! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg bruker Fedora og etter min mening er det ett veldig fint os for en nybegyner..! Fedora eller "RedHat 10.0" som noen liker og kalle det har en grafisk del og er veldig enkelt..! Og etter det JEG har hørt skal det være det enkleste..! Så prøv litt forksjelig og se hva som DU liker..! Men eller så vil jeg anbefale Fedora på det sterkeste Lykke til Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 jeg savner noen linker til de gode versjonene deres.... Lenke til kommentar
moesen Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 jeg savner noen linker til de gode versjonene deres.... Linker ja! Fedora Mandrake Lenke til kommentar
gspr Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 jeg savner noen linker til de gode versjonene deres.... Ser ut til at du savner Google mer... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 å herregud, var det virkelig nødvendig å komme med den der? tror du virkelig ikke jeg har googlet? eneste jeg fant var det greiene om at jeg måtte sigen opp for dilldall... når det er så enkelt at han bare la linken rett inn her, hvorfor gjøre det vanskeligere!? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Rask ftp for nedlasting av div distroer...... ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/ Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 SuSE er fullt og helt gratis. Eneste er at de ikke gir ut ISO-filer, noe jeg bare syns er bra. Jeg digger FTP-installasjonen framfor evig nedlasting av ISO, brenning på Windows maskin og så installasjon. Knukket logikk. Du synes det er bra at de ikke tilbyr ISO-filer for noen, siden DU foretrekker FTP-installasjon? Den type installasjon er hinsides de fleste nybegynnere, som er målgruppen til SUSE. Du mente kanskje at det ikke gjør DEG noe at de ikke tilbyr ISO-filer, men jeg vet at det ville vært en stor fordel for mange andre. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Rask ftp for nedlasting av div distroer......ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/ Om man er i Norge er ofte Uninett sin FTP raskere: ftp://ftp.uninett.no/pub/linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå