Steinar Grindstein Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Heisann! Jag har oppgradert min pc med nytt Hovedkort og ny CPU. Hovedkortet er: MSI KT6 Delta CPU AMD XP 2800+ VIfte Glacialtech Diamond 2100 (Går til AMD XP 3200+) Mitt gamle oppsett med en AMD XP 2100+ kjørte jevt på 43 grader på cpu med svaker kjøling en den jeg bruker nå Problemet nå er at tempraturen ligger rundt 62 grader på cpu med den ene sidedøra på kabinettet av. Da er ikke cpuen belastet utover å drive Windows xp. Kan jeg uten fare sette på døra og begynne å belaste maskina med å drive fs uten at tempraturen blir kritisk høy? Har to extra vifte i kabinette! Med vennlig hilsen Steinar Grindstein Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Har du påført termisk pasta? Høres noe skummelt ut med 63 grader, ubelastet. Du kan nok lukke kabinettdøren og belaste CPU, men synes dette litt for høy temperatur til å kunne leve med. Last ned Motherboard Monitor, AIDA32 eller lignende og skjekk om temperaturverdiene er de samme i de. Lenke til kommentar
Steinar Grindstein Skrevet 28. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2004 Har du påført termisk pasta? Høres noe skummelt ut med 63 grader, ubelastet. Du kan nok lukke kabinettdøren og belaste CPU, men synes dette litt for høy temperatur til å kunne leve med. Last ned Motherboard Monitor, AIDA32 eller lignende og skjekk om temperaturverdiene er de samme i de. Kjølepasta er påført! Med venlig hilsen Steinar Grindstein Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Ville kanskje ha kjøpt meg en ny vifte. thermaltake volcano serien er jo fin Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Prøv og snu viten 180grader rundt, har hørt det kan hjelpe på amd cpuer Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 haha, snu d n 180 grader rundt, mien du at han har montert viftå på feil... md dn tempen ser d ud som d ja Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (endret) Mitt forslag: Monter kabinettdøra og sett maskina igang med det den skal brukes til. Les av temperaturen en gang iblant og pass på at den iallefall ikke stiger noe særlig over 75 grader (xp-cpuer skal tåle ca 85-90 grader før de tar kvelden). Hvis temperaturen blir liggende veldig høyt (70+) konstant under belastning burde du revurdere kjølingen. (Min xp har kjørt med 60 grader idle og 70 grader ved full load i ca 10-11 mnd uten å ta skade av det) Endret 28. februar 2004 av John_^ Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 (xp-cpuer skal tåle ca 85-90 grader før de tar kvelden). man trenge ikke nødvendigvis føle seg trygg om cpu'en er 80grader. AMD Athlon XP max Celcius: Palomino: 85-90 Thoroughbred: 80-85 Barton: 75-80 Thorton: 80-85 Lenke til kommentar
Steinar Grindstein Skrevet 29. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2004 Folkens! Problemet er nå under kontrol, og tempraturen er senket til 59 garder med døra på! Oppskrifta var enkel! Demonterte vifta på den nye kjølern som hvar for svak, og satte på vifta ifra den gamle kjølern. Da falt tempen ti garder på 10 min med døra av Den stegg noe få garder etter at døra kom på igjen! Ny og graftiger vifte, ny kjølepasta og slipepapir for å planslipe kontaktflata på kjølern er nå bestilt Med vennlig hilsen Steinar Grindstein Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 haha, snu d n 180 grader rundt, mien du at han har montert viftå på feil... md dn tempen ser d ud som d ja Ikke lært deg norsk? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 haha, snu d n 180 grader rundt, mien du at han har montert viftå på feil... md dn tempen ser d ud som d ja Dritings SÅÅÅ TIDLIG??? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) Fødselsdag: 19 Desember 1989. Nope. Endret 29. februar 2004 av Nikkor Lenke til kommentar
Steinar Grindstein Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Har nå belastet maskinen en del i noen timer, og høyeste registrerte tempratur i MSI sin core center er 65 grader på det varmeste! Ved normal bruk er den på ca 60 grader. Jeg ser at noen her spekulerer i om at jeg har montert kjøler og vifte feil. Til det kan jeg sei at det er ikke mulig med den kjølern. Har enda til gode å montere kjøler feil på cpuen Med Vennlig hilsen Steinar Grindstein Endret 1. mars 2004 av Steinar Grindstein Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Har nå belastet maskinen en del i noen timer, og høyeste registrerte tempratur i MSI sin core center er 65 grader på det varmeste! Ved normal bruk er den på ca 60 grader. Sett på en ekstra utvifte bak... Opne (ta vekk braketter, gitter og vifter) i front for for fri luftstrøm. Systemtemp bør ikke være over 30C (eller nesten som uten sidedeksel). Max CPU-temp 60C ved full belast med fx.Superpi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå