Swixz Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Jeg, i likhet med de fleste, bruker HW forumet aktivt for å løse mine og andres problemer samtidig som jeg prøver å hjelpe andre. Det som er litt vanskelig, er at man må gå gjennom ALLE postene om akkurat mitt problem, for å se om det er en av dem hvor problemet ble løst, og hvordan det ble gjort. Hvis det hadde vært mulig for den som poster å sette ett merke eller noe på posten som sier at en løsning ble funnet, hadde det vært mye lettere å dra nytte av den enorme kunnskaps-databasen dette forumet er. Er dette praktisk gjennomførbart? Er det flere som kunne tenkt seg en slik funksjon? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 En del (les;få) skriver [solved] eller [løst] i undertopic, men det er som sagt ikke mange. Kunne vært greit å vite ja. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Dette her blir nok alt for avansert for stakkars Ueland, iallefall hvis det skal se bra ut. Jeg anbefaler at du stikker til www.invisionboard.com og prøver der. Uansett en god ide, flyttes forresten til rett topic Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 2 enkle forslag. 1. Legg til eit inlegsikon med ein grøn V eller liknande? burde vel ikkje være så ekstremt vanskelig. Då er det bare å trykke edit på første post og velge :løst: ikonet... 2. Eller forfatter legge til [løst] i topic. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Er en kjempe god ide, men det er tvilsomt at så mange ville gidde å skrive inn "solved". Men hjelper sikkert litt med denne tråden slik at folk tenker litt over det. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 QUOTE (Zyrex_ @ 28/02/2004 : 20:47) Er en kjempe god ide, men det er tvilsomt at så mange ville gidde å skrive inn "solved". Men hjelper sikkert litt med denne tråden slik at folk tenker litt over det. Fikk ivertfall meg til å tenke over det. *begynne å skrive solved/løst/løyst* Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 QUOTE (Zyrex_ @ 28/02/2004 : 20:47) Er en kjempe god ide, men det er tvilsomt at så mange ville gidde å skrive inn "solved". Akkurat det er "problemet", selv om vi hadde laget en slik funksjon så ville nok ikke mange brukt den. Det igjen ville nok ført til at brukerene hadde rapportert x antall tråder og bedt oss om å sette deg til solved. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 Ja,ja, det er lov å drømme... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Det burde da vært en knapp inni en post (Ved siden av "Report" og "Quote") hvor trådstarter kunne framheve for å vise til at problemet ble løst. Så helt automatisk blir ikronet på posten til V, eller noe annet for å vise at løsningen er funnet. Mangen forumer har løst problemet med å få folk til å gidde dette ved å legge til et poeng system. Mye poeng gir presisje og f.eks privilegier til brukerene. Noe å tenke på for HW? Endret 20. mars 2004 av aadnk Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) QUOTE (aadnk @ 20/03/2004 : 23:16) Det burde da vært en knapp inni en post (Ved siden av "Report" og "Quote") hvor trådstarter kunne framheve for å vise til at problemet ble løst. Så helt automatisk blir ikronet på posten til V, eller noe annet for å vise at løsningen er funnet. Uten å ha direkte kunnskap om ipb så ser jeg ikke at dette skulle by på så store problemene å implementere. En liten fixfax standalone php sak som endrer en variabel i databasen. Et aber kan jo være jo å operere inn en knapp i designet da. Vi setter fortsatt med en stor jobb når det gjelder å endre holdningene til folk, men jeg skal vedde på at det er langt flere som vil benytte seg av en sånn knapp enn de som vil redigere innlegget sitt Endret 20. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 En slik knapp hadde vært genialt, som enden sier; det hadde vært enklere å trykke på denne knappen enn å redigere innlegget. Når det gjelder retningslinjer/meldinger til moderatorer, er det jo ikke nødvendig å innføre noe regel som sier at man SKAL bruke denne knappen. Enhver oppegående forum-leser vil jo se nytten av en slik knapp og forhåpentligvis bruke den selv når deres problem blir løst? Altså vil det bli en gradvis holdnings-endring etterhvert som folk ser nytten av det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Med stor fare for å erte på meg noen er jeg redd for at det er mange her som hverken bør eller vil bli stemplet som oppegående Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg