Gå til innhold

Fin gitar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noen navn i hode. Og ikke vet jeg om du er på utkikk etter en stålstreng eller nylongitar. Men jeg vil anbefale deg i å ta deg en tur innom din lokale musikk sjappe for å se hva du finner der. De som jobber der er som regel dyktige og kan helt sikkert bistå deg i valget av en god nybegynner gitar.

Kan sikkert være lurt å plukke med seg en tuner med det samme, hvis du ikke allerede kan å stemme en gitar.

Lenke til kommentar

Skal du så langt ned i pris tror jeg det kan lønne seg å kjøpe brukt.

Veldig billig utstyr kan fort gi litt "bakglatte ski"- opplevelse.

Feks Takamine lager veldig gode stålstrengskassegitarer, alt fra ganske rimelige og oppover et godt stykke.

Lenke til kommentar
Skal du så langt ned i pris tror jeg det kan lønne seg å kjøpe brukt.

Det er godt mulig å få kjøpt en rimelig god akustisk gitar til 2.500 - 3.000NOK. Min Morgan (D'Addario) kjøpte jeg på tilbud (1.900NOK) - og den er det ingenting feil med. :)

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått veldig lyst til å lære meg å spille gitar. Spillte litt da jeg var mindre, men det ble aldri noe særlig av det.

Noen som kan anbefale en grei gitar til en nybegynner? Kan være både akkustisk eller elektrisk. Men har tenkt å holde meg under 2500 kroner, maks 3000. Iallefall nå i begynnelsen.

www.sound1.no der har de billige nybegynner pakker

(El Gitar + Amp) sjekk ut der!

Lenke til kommentar
Er det ikke en del billigere på nett? Og er en av de tre gitarene på gdg noe å satse på? Hadde litt lyst på en slik Morgan

Uansett om det er billigere på nettet, bør du absolutt prøve gitaren i en butikk først, slik at du ikke ender opp med en gitar som du kanskje ikke liker å spille på.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...